Ciorba de gaina

In culori emotionant tomnatice, ca tot a adus vorba Mada.

Slide1

Stii cand iti dai seama ca imbatranesti? Cand ceea ce prietenii mai in varsta spun incepe sa se aplice si iei ca un motto de viata o vorba ardeleneasca molcoma, via Pasha: „si asta trece”.

Bine, acum eu vreau sa va spun si de zeama, nu va temeti, oricum nu ma iau eu dupa un ardelean insensibil, este logic ca totul trece, dar parca traiesc in Matrix, an de an toate se repeta. Mie imi place toamna sa fiu in concediu. Cand se intorc toti cu mintea odihnita, lipsiti de banii lasati pe saorma in Turcia, Tzatziki in Grecia sau, ma rog, dupa posibilitati, creier de maimuta in Bangladesh.

Incep sa se desclesteze degetele si sa scartaie ideile putine si fixe, sa isi dea drumul din lacas, sa strige: daca n-ai feisbuc nu existi. Se mixeaza poze, se emit teorii, ganduri, idei, se fac si se desfac prietenii. Important e ca totul sa se vada, in special ura, rautatea si ce au acumulat personajele in periplul in care s-au odihnit nitel creierasii.

Mie de aia imi place toamna in concediu, nu ma mananca sa intru pe net sa vad cum se obosesc oamenii sa faca colaje hidoase, sa scrie cu majuscule si cu litere cat se poate de rosii: E GRAV, DACA ESTI DE ACORD DA SHARE! Si uite asa, orice prostie e la un share distanta, suficient cat sa faca valuri. Pe vremuri era mai greu, daca plecai de acasa, sa zicem la un miting, erai departe de comp, nu mai vedeai fluxul pozitiv sau negativ trimis de corporatisti plictisiti sau gospodace care scutura caruciorul cu moaca in mobil. Acum s-a rezolvat si asta cu mici divaisuri.

Plimbandu-ma fara voia mea fix la ora de varf intre centru si periferia mea, pot sa va spun ca daca as avea timp si posibilitati as filma soferii, dar mai ales soferitele, la semafor sau intre. Slabe sanse cu accidente majore zilele astea pentru ca, nu e asa, feisbuc opereaza si din mers. Adevarul e ca ce sa faci la semafor, doar nu o sa te gandesti, musai sa te indrume altii spre ce sa gandesti. Eu ieri ma gandeam, culmea, tot din cauza unor idiotenii montate si puse pe net intru isteria generalizata de toamna, sa fac la misto o chestie.

Chestia serioasa, dar la misto, dupa ce se isca cate o durere din asta majora in cot, sa pun un anunt cu poze si link, sa zicem catre asociatia P.A.V.E.L. care este cea pe care o stiu cel mai bine si sa scriu: in fiecare zi sunt internati copii bolnavi de cancer, daca va intereseaza soarta lor sunati la … sau, la Victor Babes sunt copii bolnavi de SIDA abandonati de mamele lor (as sublinia mamele, dar nu stiu cum) a caror singura bucurie e sa mai iasa de acolo la diverse activitati. Dar daca parintii s-au dezis de ei, de ce v-ar interesa pe voi, nu? La fiecare colt de strada este cate un camin cu copii handicapati sau abandonati de parinti, sau mai rau, si – si. Nu, nu scrie pe feisbuci, de aia nici nu prea se face voluntariat, daca nu te dai in poza cu copilul sa se vada ce suflet bun ai, ce naiba, pierdem vremea pretioasa pe care o avem fugarind caini morti pe feisbuc.

Drame se petrec zilnic, orice mamica pretioasa, intre un SPA si un coafat sau fitness ar avea timp sa isi abata, nu e asa, jeep-ul, sa opreasca sa vada cum e cu copiii nimanui, nu-s omorati de caini, cu cainii e simpu, te pisi pe ei si le dai foc (asta e pasul doi dupa istericele din ultimele doua zile). Sunt ingropati de vii de sistem. Dar ce poze puteti pune pe feisbuc, un sistem si un copil trist? Neah, nu are colti fiorosi sistemul, sistemul e dragut si zidurile caselor de copii sunt inalte, nu se aude mai nimica.

Asa ca dupa ce am cugetat asta, neabatandu-mi nici eu dacia parcata ca de obicei la doi pasi de casa de plasament Copiii Soarelui (in care nu, nu am intrat sa fac fapte marete, ca daca nu ma da la teve io nu ma mai joc), am venit acasa, am fiert o gaina si o ceapa mare si m-am inveselit amintindu-mi de imaginea lui Casi in brate la Don Puiu (care poza e pe compul decedat). Dar am strelici don Puiu, pe unde v-or umbla opincile nu stiu.

Slide2

Pana am fiert gaina m-am gandit la ce nasoale ies in parc cu mamicile de profesie contra posesoare de caini de profesie si, partea mai naspa e ca stiu in parc tinere doamne care sunt ambele, adica au catelul legat de caruciorul copilului fiind astfel plodul mai asigurat decat la ADAS pentru ca, nu e asa, cainele e cel mai bun prieten al plodului si asta stiti cu totii si daca nu o recunoasteti.

Ma intreb ce patesc cele care au si catel si purcel cu suzeta. Cred ca trec adesea repede cu capul in jos pentru ca, evident, nu pot face fata distractiei. Asta m-a dus cu gandul la ardeii mei alb mov, ciorba am terminat-o oarecum imediat, mai intai am ars o tura de legume stand de vorba, apoi, ei da, am reluat cu indarjire.

Nu stiu multe legume pe fata planetei care sa nu intre intr-o zeama de gaina (carnea e practic de nemancat, dar zeama …). Am pus de toate, i-am zis ciorba ca i-am pus si rosii si na, rosiile cica sunt element de acrire, deci e ciorba, am pus si o mana de paste (trofie aveam) am dres-o la final cu ou batut si am avut si leustean.

Balsam. Cu ardei iute, smantana si ceapa rosie, ardeii iuti mov din geam care au devenit rosii, cred ca le e rusine de ceva.

Slide3

Slide4

M-am gandit la maestrul Costachel, dom’le, cu ce se bea. Asa ca am servit (da, am fost servita) cu un shot de Jager de la masina aia care tine Jagerul in ea si pe care o ador. Bine, dupa un sfert de ora dupa ce am mancat ciorba am dat Jager-ul pe esofag in vale, ca acasa nu am din asta:

Slide5

Nu v-am zis ce legume au intrat in zeama, dar e total neimportant, ma rog, am pus: ceapa, morcov, telina, patrunjel radacina, pastarnac, amestec congelat pentru gulas (cu mult ardei si rosii), fasole verde congelata, ardei gras, rosii, dovlecel, varza.

rororo

4 gânduri despre &8222;Ciorba de gaina&8221;

  1. Iacă-mă, am auzit de strelici şi-am venit! 🙂
    Alta am a-ţi spune, că azi am citit un articol în Adevărul despre bloggeri culinari.
    Te-am văzut acolo şi m-am bucurat! :floare:

Lasă un răspuns

