Viata de caine

Azi noapte plimbam parasuta asta de catea, azi am iesit nitel, apoi vorbeam cu Bogdana chestii legate de caini. D’ale noastre, nu stiu de ce o gramada de asocieri sintagme negative sunt legate de cuvantul „caine”. Si nu stiu cum ma-sa pe gheata vad eu cand ma uit la ce mai comite lumea, fix tampenii de la ceva numit dog lovers sau mareata asociatie vier pfoten care pune niste poze si articole de imi vine sa imi iau campii.

Reiterez ce spuneam in copilarie, daca ii spunem cainelui animal apai noi oamenii suntem niste fiare. Poze cu caini infometati, legati de masini si tarati pana se rup in bucati, asta pun desteptii de la asociatii in loc sa ii arda pe aia care le comit. Ba mai mult, poze cu catei draguti din vacante, ca ma si gandeam, cum ma duc eu la mare in extrasezon sa pun poze cu cainii aia frumos pozati calmi, calzi, la mal de mare, in ce hal ajung iarna dupa ce turistii pleaca si ii lasa in urma. Sau cu cati sfarsesc calcati de hoardele de turisti, mi se pare de prost gust sa pui poze cu cateii si pisicile fericite din vacanta dat fiind macelul car eurmeaza, cu bonus din partea casei, o armata de pui de catei nedoriti ramasi abandonati. Si bonus de bonus, ca la vodafoni, cati caini sunt abandonati de sptapanii car enu si-au imaginat ce inseamna sa pleci in concediu cu cainele dupa tine. Cel mai sigur lasati in autostrada, moarte sigura, ca sa nu isi mai bata capul, mai ales daca e cipat cainele.

Deja ma sictiresc poze din astea cu „cute, share, like”. Uo.

Ce imi veni? Pai de doua zile, pe pariu ca tot de la asociatiile cu tarcuri in zona Pallady sau Glina, au aparut niste caini absolut superbi. Derutati, cu coada intre picioare, fara nici un insemn, zgarda, medalion, marcaj de castrare, nimica. Era azi noapte la mine la bloc o catea uriasa, gen Kuvasz, azi dormea fix pe linia de tramvai un caine mare, barbos, gen briard. Caini care se vede ca au fost hraniti, tzeposul era si tuns candva.

Mi se rupe inima de ei, de pseudoasociatiile vietii care fac ce fac de mantuiala, care invart banii cu lopata in scopuri personale, cainii nedoriti tot acolo sunt, nu aceeasi, dar bantuie derutati, cu coada intre picioare, speriati, cu privirea aia speriata care parca zice” unde e curtea mea, nu-s acasa, cum am ajuns aici”. Parca o vad pe Casi pierduta, tot asa aeriana, speriata de bombe si derutata ar fi. Dar casi nu iese nicaieri fara zgarda cu medalion, ba mai are si cip. De ce? Pentru ca sunt un om responsabil, care mi-am asumat o potaie. De ce nu or fi toti la fel? Ba mai mult, o droaie militeaza impotriva castrarii, ca le luam dreptul la viata. Ce mult ma incalzeste dreptul la viata luat, legat intr-o punga si aruncat dupa primele zile, nici nu am cuvinte.

Tot vorbind tzaka paka povesteam de cum face maimutza cand venim acasa, ca in filmuletul pus, cica, de Cabral, foarte asemanator.

Cu bonus, dupa ce ii sta ceasul de atata bucurie, nu conteaza ca lipsesc 12 ore sau un minut, face la fel, ma apuca de geanta si bombanind ma trage prin casa sau se ia singura de zgarda si se duce ea insasi prin casa.

Amu nu ca am dispret fata de alte animale sau fata de pisici, dar cica tot Cabral ar fi zis legat de imaginile de mai sus, „sa imi spuneti si mie cand se bucura pisica voastra asa ca va vede”. Da, stiu, avantaj cainii la faza asta, lasa ca au si isicile avantaje, primul ar fi ca nu trebuiesc plimbate.

Am ramas asa, cu moaca potaii mari si albe in minte, cu privirea ei speriata si cu neputinta in suflet. Si mai gasii ceva pe iotub, eu m-am emotionat nitel.

rororo

10 gânduri despre &8222;Viata de caine&8221;

  1. Da, bine ca m-ai facut sa plang !
    Cand mai pui asemenea articole devastatoare, te rog eu mult sa avertizezi ca urmeaza niste randuri cu un mare impact emotional, prin urmare sa nu mai citim.
    Nu de alta dar mi-ai stricat toata ziua 

  2. Io nu vreau reteta fericirii, dar o bulina rosie, ceva de avertizare acolo, ca ma fac praf animalutele astea…

  3. Offff ce ria esti! esti ria, ria! Mi-a zis mie colegul de apartament o data cand ne-am certat si-am plecat trantind usa ca nu era ingrijorat ca toate pisicile ma asteptau la usa, stia ca ma intorc. Si in ziua de azi cand vine verisoara nu se deranjeaza sa miste macar, dar cand vin eu, chiar daca am espadrile( ca am) sunt la usa toate, am martor independent!

    Nu mai dati toate pacatele pe pisici, ca nu e asa! Uite acum le-am lasat singure 4 zile si tot pe mine erau gramada una mi-a dormit pe burta de am intepenit!!

  4. Ce pacate, pacatele mele? Era ideea ca nu se comporta asa pisicile. Nici macar nu dau din coada cand se bucura ci vitzavercea 🙂 Baai daca nu uit sa pozez pisica alba si frumoasa, au tuns-o.

  5. Cum sa nu se bucure mai! Sunt moarte de incantare cand le vine „animalu’ cu hrana” acasa. Si poate nu latra si-si pun labele pe tine dand din coada (la pisici asta e semn rau, de nervi si iritare), dar iti arata cu la fel de mult aplomb ca se bucura. IN plus, zau asa, eu n-am nevoie de efuziuni sentimentale din parte lor :D. Mi-e de ajuns ca le iubesc eu :).

  6. NU dau din coada, dar nu-ti vezi sandalele sa te descalti ca se freaca de ele! Acum la mare m-a intrebat o chelneritza: cum doamna( deci m-au avansat la doamna, da??) va plac si pisicile si cainii???!!
    Eu senina da, si ce-i cu asta?!! Ahhh pai oamenilor le plac ori cateii ori pisicile! I-am zis ca mie-mi place si ginul tonic sa aduca unul cu 100 de gin ca sa pot sa suport discutiile de tipul asta!

  7. stiam eu ca o sa sara pisicarii 🙂 pe mine, sincer, ma amuza teribil si imi trec toti nervii la efuziunile exagerate ale pampalailor de caini. i’m a dog person, ceea ce nu inseamna ca nu ma distrez cu armata de pisici de la eforie pe care v-am si aratat-o.

  8. I’m a cat person, born to be like this! Dar sa stii ca ele fac diferenta cand sunt eu cu ele sau e altcineva! Nu le intereseaza atata hrana, cat umanul lor pe care sa-l zmotoceasca, terfeleasca, sa-i fure mancarea si alte sporturi favorite! Cu altii nu se dedau la reprezentatii de alergat dupa soarecele turcoaz sau dupa laser! Au demnitatea lor! Si cand apari sunt asa jignite nitel ca le-ai abandonat! Pe urma te iarta si se instaleaza pe tine!

    Daca as avea o curte mi-as lua caine instant! Nu ma intereseaza parerea pisicilor, s-ar impaca ele cu ideea!

Lasă un răspuns

