Pui cu cartofi, legume coapte si sos bun

Nu, nu brun, bun. Incepem cu motivatia: mi-a facut Alina chef de pulpe la cuptor, s-au achizitionat niste mini-picioare de Petreusi, asa e cand dai comanda, drept sa spun preferabili puilor babani si grasi, chiar buni, dar asa mici. Mai aveam luati de la reducere, ardei grasi, mi-am amintit de supa-crema de legume coapte, iaca din toate ce a iesit.

Slide13

Am sa incerc sa descriu ca pe o reteta, macar cat de cat, cu poze pas cu pas. Asadar avem nevoie de pulpe de pui (cate, ce calitate, cum si de unde, nu ma bag), ceapa, rosii, ardei gras, morcov, ulei de masline, corcoduse (sau lamaie), sare, piper, boia, zahar (daca e cazul), cartofi, usturoi, bere.

Spalam, taiem, tocam, injumatatim, dupa cum urmeaza: grijim carnea de pui, taiem pestisori ceapa, jumatati rosiile si ardeii grasi, facem mujdei mai gros usturoiul (cu ulei si patrunjel am facut eu), spalam corcodusele (sau filetam lamaie).

Incepem sa asezam in vasul de dat la cuptor asa: ulei de masline, sare si condimente (nu, nu delicate, eu am pus niste sare aromata cu rozmarin si coaja de lamaie, ca sa urmez ideea sosului), ceapa, ardei iute fulgi (daca doriti), pulpele de pui, jumatatile de ardei (puse pe pulpe), de rosii (puse in tava), corcodusele (sau lamaia filetata), bere. Totul se manjeste cu usturoiul pisat si facut cat de cat mujdei si se ingroapa pe jumatate in bere.

Se da la cuptor si, cand ardeii si rosiile sunt coapte, se separa pulpele, ardeii, rosiile si corcodusele (nu uitati de samburi) si se lasa in tava ceapa, morcovul si sosul. De ce? Ca mi-s pana peste cap de spume si piureuri de spume cu piure si emulsii, zici ca toti bucatarii gatesc pentru oameni fara dinti. Asa ca am vrut sa se simta morcovul si ceapa.

Slide14

Am pasat rosiile, ardeiul si corcodusele si am amestecat la sosul ramas. Am gustat si am potrivit de sare, piper, iuteala si zahar, ca sa avem di tati. Am pus in sos cateva felii de cartofi, pulpele, am stropit si carnea cu sos si am mai dat la cuptor.

Si gata.

Slide15

Merge si nitel patrunjel, fie el si vestejit, sosul e de belea, dar, repet, nu va dati mari ca simtiti din miros ca nimeni altii, echilibrati gustul, ca vedeta e sosul.

Slide16

Se serveste sau se mananca, asa, ca atare.

Slide17

Care a fost odata ca niciodata. Pe vremea cand cainii erau exilati la gard si barbatii se dadeau cu cai de tractiune grea, nu cu masini de multi cai.

Slide18

In vremuri de mult apuse cand cerberul strajuia raul Styx, cand cei care au facut filmul Mama (am amintit brusc si abrupt de el ca am niste link-uri in cap de numa, cerberus avea capetele de numere diferite, in functie de zona de provenienta a legendei, iezii caprei, in functie de tara in care s-a impamantenit povestea, la noi trei, la rusi sapte, la Elisabeta Bostan, cinci), mancarea asta s-ar fi potrivit cu vin tihnit la gura sobei, acum a venit canicula, se potriveste si cu o bere rece sau o inghetata mai ieftina decat aia la care poftim, dupa caz. Deci cerberul, cerberus sau Κέρβερος va ureaza:

Slide19

6 gânduri despre &8222;Pui cu cartofi, legume coapte si sos bun&8221;

  1. Sa nu vada barbatul pozele astea 😛 ca lui ii place asa ceva cel mai mult , cu „sos” cum spune el.
    Arata fffffffffoaaaarte frumos pozele. Eu am fost sambata dimineata inapoi la „alimentara” si am mai cumparat inca 10 pulpe mari sa am in casa, calitatea nu o discut (la gust sunt bune) cum au fost cum nu au fost crescuti puii aia (se intelege din moment ce au crescut in halul ala) , o sa fac si eu asa ceva 😛 din vreo 4 pulpe .

  2. Pai tocmai aia zic (se pare ca azi sunt eliptica), ca ma asteptam si eu la niste pulpe mai mari, nu de petreusi, ca de crescut, cum si in ce fel, sa ii ia gaia, daca nu stai la coada lor, nu ai de unde sa stii, deci e neimportant.

  3. Pingback: Ghiveci si pomana porlcului | Aphextwinz's Blog
  4. Pingback: Ghiveci si pomana porcului | Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

