Mac’n’ Cheese

Reloaded ca am mai facut, dar amu am mers pe alta linie la sosul alb cu lapte si nu e Mac ci e Rad’n’cheese ca am folosit paste radiatori, mi-a facut chef tot Cristi Roman, cu o intrebare despre paste.

Slide1

Treaba sta in halul urmator, normal, la reteta asta, se foloseste sos alb clasic, zis si bechamel. Eu mi-am amintit ca m-a certat un domn bine, zis si Hamsie, ca de ce pun faina in ciulama. Cu multe incarcate la capatana, inclusiv cum se face sosul alb fara faina, am purces. Imi pare rau ca, din nou, precum Costachel al lui Pastorel, nu am cantarit nimica, incerc sa aproximez.

Asadar am amestecat lapte cu amidon, putin unt si un galbenus. Toate reci, sa zic asa, cam doua linguri de amidon la o cana de lapte (o cana si ceva … ).

Slide2

Teoretic, pana se ingroasa budinca asta, care amestecata cu arome, ciocolata, fructe piure, alte alea, este fix o budinca, se amesteca pe baie de apa. Daca nu aveti ce face, practic, o amestecati frumusel direct pe foc si, cand incepe sa se lege (repejor se intampla, chiar daca vi se va parea ca tot lapte chior amestecati), se ia de pe foc si se da cu telul in ea. O sa fie ca aia de la Dr. Oetker, mai putin alte adaosuri, de consistenta zic.

Slide3

Nu v-am zis cele de mai sus pe tonul pe care as fi descoperit gaura in emmentaler, efectiv e prima data cand fac, pentru ca nu fac dulciuri, budinci si creme, apai daca mi-a iesit, am zis sa va spun si domniilor voastre.

Ei bine, m-am bagat n sedinta si la categoria: ce branza sa pun in sos. Am ales parmezanul.

Slide4

Cat despre paste, le-am fiert, e bine sa alegeti niste paste in care sa se impiedice sosul, macaroane, ca de aia le zice Mac’n’cheese, radiatori (mie mi se par mai potrivite decat macaroanele), din astea, penne, mezze penne, blabla.

De condimentat, in afara de sare, am pus piper, mie imi lace piperul la sosuri albe. Si, fireste, nucsoara. Rasa proaspat, ideal, tinuta in vid deja macinata, pentru lenesi de weekend ca mine.

Slide5

Am ras pe deasupra cascaval (Dotti, ieftin, gras si bun).

Slide6

Si am gratinat.

Slide7

Amu sigur ca sosul se poate face clasic (orice ar zice seful, ciulamaua cu amidon, nu are gust de ciulama, dar la altele, merge), cu smantana, cuou batut si branzeturi, blabla yada yada. Varianta descrisa mai sus, cu sos alb cu amidon si galbenus mi se pare cea mai facila si lejera. Si buna.

Slide8

Pentru ca nu are rost sa mai deschid o discutie (voiam sa deschid mai multe, despre plozi caftiti de parinti, despre o droaie, dar daca nu fac poze, uit), sa va arat un mic dejun misto. Nu, nu o sa va invat ca in alte locuri, cum se infige laleaua in branza, doar ce e bun pentru mine si de ce.

Mi-am achizitionat unt nou, folosesc foarte putin de fel si mi se mai intampla sa se strice (anume sa rancezeasca si, v-am mai spus, grasimile rancezite si prajite la temperaturi improprii, contin nenorocita aia de acroleina, deci am aruncat un sfert de pachet de unt, asta fiindca nu gasesc decat o marca la pachete mici).

Mi-a venit chef de paine cu unt, usturoi si rosii. Parte reci, parte calde, combinatie de temperaturi si texturi misto.

Slide9

Reteta, reteta (asta e ca in versurile cu poezie, poezie). Pai am fript pita, am pus unt pe ea, care unt a avut amabilitatea sa se topeasca, apoi am pus felii de rosii de la frigider.

Slide10

Ma rog, nu felii, jumatati de d’alea mici. Ei numai bine ce luasem another one bites (ah, melodie, melodie), cand mi-am amintit ca schinguisem usturoiul cu patrunjel si foarte putin ulei de masline, special ca sa pun pe jumatatea mea (de felie de paine).

Slide11

Asa ca trei sferturi dintr-o jumatate de felie (calculati voi cantitati exacte), le-am ingurgitat cum planuisem pentru ca am remediat situatia.

Slide12

In concluzie: paine prajita, unt topit pe ea, usturoi cu patrunjel si nitel ulei de masline, sare daca poftiti (untul asta e nitel sarat, foarte bun) si rosii reci, de la frigider, sa se abureasca. As vrea sa aud cum mvaaai, v-am dat o idee, dar nu acced la asa cercuri inalte, asa ca va dau si o melodie, daca tot fu vorba.

(ce mici eram, mai stiti cand a furat Vanilla Ice inceputul melodiei?)

rororo

12 gânduri despre &8222;Mac’n’ Cheese&8221;

  1. 🙂
    Cred ca fac si eu niste penne cu cas in seara asta, nu prea multe, mi-ai dat idee, sa inchei ziua de azi ca altceva n-am . Mere doar.

    Apropos de plozi caftiti de parinti, ce vad pe strada nu de mult, in plin centru, o familie, mama, tata si 2 plozi : in jur de 10, 12 ani, fetite. Se oprisera pe trotuar, cu totii aratau bine, mama frumoasa, bine imbracata, copiii la fel, una dintre fetite plangea, tata statea si se uita, mama o ia pe fetita cea mare (care plangea, avea vreo 12 ani, era deja marisoara) de umeri si zbang ! ii trage un sut cu genuchiul ! in stomac, cu o ura in privire, asa ceva nu am mai vazut in viata mea ! pana acum…pff, m-am socat, final, tatal a inceput cu ton scazut sa roage ! mama sa se stapaneasca, mama cu ura pe fata catre copila: te omor, te bat intelegi? etc, fetita plangea, copila cealalta se facuse aproape invizibila, nu mi-am putut imagina vreodata ca exista mame care isi lovesc in felul asta fetitele, cu genunchiul in burta, din pacate exista, bietii copii….

  2. asta era una care vocifereaza la scoala nu cumva sa ii streseze cineva copila, o farama de om, cu ochelari, azi vorbea cu alta, tranca fleanca si aia mica a venit sa intrebe ceva, timid, nici nu am auzit ce, la fel cum nu am anticipat cand i-a zburat un dos de palma peste mufa de i-au sarit fetitei ochelarii, palma data de m-ar fi pus si pe mine in cur, data cu vorbele: vorbesc doi oameni mari acuma, sa taci.

    aia mic a avut un comportament de catel lovit, si-a pus ochelarii la loc si si-a urmat stapana, cat de mama e, nu pot judeca eu. culmea e ca lascoala si pe strada e cu gura mare, nu cumva sa ii supere cineva copilul ca e sensibil. care copil a incasat o bucata de l-ar fi speriat nitel si pe Bute.

    ma rog, nu ma bag eu in modelul de educatie „eu te-am facut, eu te omor”, doar ca m-am socat putin.

  3. Eu sincera, m-as astepta de la un barbat mai degraba sa isi piarda rabdarea si sa mai scape o palma unui copil mai obositor sau obraznic (ca nu zic nu, si eu am mai incasat-o si nu o data cand eram mica, ei erau si alte vremuri) dar, o mama care sa isi loveasca copiii….pana acum (cateva zile) nu am mai vazut ! si in nici un caz nu in felul asta, cred ca este deosebit de dureros sa primesti un genunchi in burta, nu imi pot imagina cum este sa fi copil , fata in pragul domnisoriei si sa primesti genunchi in burta de la…mama. Eu cred ca aia era psihopata. Eu asa cred. Ceea ce mi s-a parut socant a fost felul in care arata acea familie: super frumosi, toti, tineri parintii , copilele frumoase, bine imbracate, nu aratau nicidecum ca …niste oameni de la marginea societatii, abuzatori de alcool sau droguri. Si barbatul ala care lasa o nevasta abuzatoare si psihopata sa ii nenoroceasca copilele, Doamne Fereste. Si eu am mers mai departe ca era un batran in spatele meu care cand a trecut pe langa mine a spus repede, nu te opri, mergi mai departe , nu te baga, lasa-i. Era chiar in mijlocul centrului, in fata Bibliotecii. Extraordinar, saracii copii :(.

  4. Auzi, exista din pacate foarte multi parinti bolnavi (psihic) si abuzatori, si din toate categoriile sociale , de la consumatori de alcool analfabeti pana la directori si oameni cu slujbe bune, bine vazuti in societate, aparent familii model.
    Asta-i o chestie la care (eu cel putin) nu ma gandesc, ca nu am avut de-a face din fericire cu asa ceva dar uite ca poti fi pusa fara sa vrei fata in fata cu de-astia, sa ii vezi desfasurandu-se in plin centru, pe strada si atunci ti se deschid ochii, in primul rand,la o fata de varsta acelei copile, nu ii mai tragi nici macar o palmita la fund ca la un copil de 3 ani care eventual te-a dus in pragul disperarii (sa zicem) , este deja o femeie mica, o domnisoara, o fata la varsta aia deja menstrueaza, nu e voie sa fie lovita, sub nici o forma, de nimeni. 😦 Eu nu am luat din fericire niciodata in viata mea genunchi in burta de la nimeni dar imi imaginez ca este extraordinar de dureroasa o lovitura de genul asta.Copiii astia se comporta ca niste batrani trecuti prin viata am impresia, ba mai mult isi si apara parintii de care le este rusine in fata altora cred.
    Apoi sa ii zbori propriului copil ochelarii de la nas este iar asa ceva horror, si mie mi se pare socant pentru ca nu imi amintesc ca pe noi mama mea sa ne fi lovit vreodata, chiar nici macar o data in viata mea nu am primit vreo palma, lovitura de la ea, niciodata .

  5. Dana, taie pachetul de unt in jumatate si pune-l la congelator, se pastreaza impecabil.

    Despre abuzat copiii, ca fizic, ca psihic, (de regula) amandoua merg mana in mana. Derapaje toti avem, ca suntem parinti sau nu. Eu una niciodata nu ma simt mai tare ca un rahat cu ochi decat cand vad privirea copilului meu care se teme de mine. Asa ca bag mare cu magnebesase sau orice altceva ce functioneaza ca sa imi calmeze nervii si sa fie iesirile nervoase( nu lovit, sa ne intelegem) cat mai rare.

  6. Foarte tare ideea cu amidon! Mie nu-mi trecea prin cap. Reţin pt. când fac iar lasagna. Mulţam!
    Untul când iau mai mult (la noi se consumă) pun o parte la congelator, aşa cum a zis şi Mirela.
    Copiii pot să fie exasperanţi uneori, sincer e cel mai greu „job”, cu ghilimelele de rigoare, dar mi se pare inadmisibil orice abuz.

  7. Mirela, Adelina, de regula asa fac, dar pe ala de l-am jumulit pe jumatate il luasem la pret mic, ma intelegi? Stiu ca se pastreaza, cand ma mai duceam prin strainezia imposibil sa nu viu cu unt dupa mine si asa il pastram 🙂

    Despre asta cu abuzurile nu intind pelteaua ca e un subiect delicat.

  8. Nu stiam ca se poate pastra unt la congelator , bine de stiut, imi place sa invat lucruri noi aplicabile la o adica.
    Eu mananc mult unt, cca 4 pachete /luna -2 persoane, dar imi place de aia mananc, imi si topesc peste clatite si bag si in clatite, in aluat, dar eu mananc foarte multe produse lactate, unt, lapte (cam 1 l pe zi), cascaval, branza, iaurturi, budinci, nu am avut (inca) vreo problema de la ele.Sper sa ramana asa, oricum este bine de stiut tehnica asta desi mie nu prea imi ramane unt de pastrat :P, inca…

  9. si mie imi place, dar zice colesterolul auci. am o colega care are vreo 43 de kile, usata batz, mananca cat si ce vrea, ma rog, manca, la o analiza de rutina (obligatorie pt bucatari) i-a iesit un colesterol urias, desi e schiloada, are incidenta de infarct miocardic, acum baga pastile la greu sa il dea jos care ii fac rau de tot la bila si la ficat. deci take care ca desi nu se vad, multe chestii in exces fac rau. poti sa iti faci de curiozitate o analiza de colesterol si glicemie, plus trigliceride. nu zic, doamne feri ca ai avea ceva, dar daca depistezi tarziu pica multe pe langa.

    multe se pot pastra la congelator fara probleme.

  10. Da da, ai dreptate in tot ceea ce zici, in general incerc sa ma mentin echilibrata , ok , acum tocmai am terminat de mancat si am si mancat o tableta de ciocolata dar asta nu fac ca un obicei, am perioade insa cand ma mai las dusa de pofte si atunci nu sunt chiar ce se poate numi o persoana echilibrata dar si asa…mai bine asta decat altele (pastile antidepresive cum iau cate unii, pastile de dormit, etc, tot mai buna e o tableta de ciocolata :P).

    Analizele ti-am zis ca eu nu il vad pe doftor la fata dar il trimit pe barbat insa regulat la analize, el isi face analizele generale o data la 2 ani cam asa si i-au iesit bune, si colesterolul, in general noi mancam cam aceleasi lucruri , acum, ce o fi, eu zic ca asa rau ca stresul nu este nimic ce am eu in frigider desi nu ma mandresc nici eu ca as manca foarte sanatos….

  11. mai, depinde si de gene, al batrn (tatal meu) are colesterol beton la 80 de ani, exceptional si manca in fiecare zi carne (carnatii cel putin fac parte din dieta lui zilnica). dar iaca, eu nu l-am mostenit. de aia e bine sa faci un set de analize sa vezi pe unde stai ca sa stii cat te joci, macar ca idee. nici eu nu voiam sa aud de medici (imi e si rusine sa spun la ce varsta mi-am facut primele analize), dar acuma, dupa o vreme, mai ales de cand am si cateaua asta cu probleme, prefer sa stiu, chit ca nu respect ce ar spune medicii, ca ai vazut ca mai dau in cate un hot dog (maxim cinci 😀 ) dar macar sa stiu daca imi e rau de la ce imi e. e bine sa stii daca ai nevoie sa te aperi de ceva, care e acel ceva, sigur ca parerea mea, ca nu-s eu vreun guru al alimentatiei, ba din contra.

    oricum e mai bine mai devreme decat mai tarziu, cat despre dude din astea cu vindecatul bolilor prin alimentatie exclusiv vegetariana, sau alte alea, stiu doua cazuri care nu numai ca nu s-au facut bine renuntand la carne, ci din contra, Dumnezeu sa ii odihneasca, mancarea fara valori nutritive le-a slabit si mai rau organimul. Dar asta sunt deja alte discutii.

Lasă un răspuns

