Salata mea de rosii, dulceata mea de capsuni si cartofii mei mov

Da, toate ielemele. La prima va impartasesc cum fac eu si de ce, la a doua ce am facut si din ce motiv si la cartofi, cer sfaturi serioase.

Deci in primul rand, rosiile, eu am mari probleme cu cruditatiile, dar in perioada asta imi plac la nebunie rosiile. Nimeni nu digera coaja, asta e clar, dar pe mine ma deranjeaza mai abitir ca pe altii, de aia imi placea la turci, fara sa le ceri iti aduceau rosiile curatate de coaja. Bine, nu peste tot, asa, ca pentru ai casei.

Ei bine, cand mi se pune cheful de rosii de sezon, asta fac, intai le oparesc scurt, apoi le pun in apa rece.

Slide1

Le decojesc si le las la rece. Doar atatea cate mananc in ziua respectiva.

Slide2

Si apoi le tratez dupa chef si plac, de dimineata, de exemplu, le-am pus pe langa oua cu smantana si branza, dupa ce le-am amestecat si pe ele cu niste telemea de oaie si ceapa rosie.

Slide3

V-am zis asta nu ca o reteta ci ca o idee in cazul in care nu va plac nici voua rosiile cu coaja.

Amu despre dulceata rezultata tot in urma descarcerarii congelatorului, am cantarit capsunile, 648 de grame. Le-am lasat sa se dezghete cu 400g de zahar mai mult brun pe deasupra, apoi le-am pus la foc cu niste felii de lamaie. Ca o tampita, am pus capac, asa ca o parte din zeama s-a pierdut (aragazul saracul cat a fost de chinuit, intai ulei, apoi zeama de capsuni, ma-sa pe gheata, am frecat la el de m-am plictisit).

Cand zeama s-a legat la proba farfurioarei, am pus in borcane.

Slide4

Din cantitatile mentionate, minus ce a curs pe aragaz, mi-a iesit un borcan mic, unul si mai mic si unul foarte mic.

Slide5

Si acum cea mai importanta chestiune, mai stiti cartofii mov, luati de la Mega? Adica astia?

Am taiat in trei un tubercul si am sadit in trei locuri, determinate in spatiu cu niste grilaje. Si au iesit, ieri am observat.

Slide6

Slide7

Dragii mei, eu oraseanca din tata in fiica, nu stiu cum sa fac sa culeg cativa cartofi bio, de dupa blocurile gri. Cum se comporta pana fac cuib? Infloresc? Cand si cum vad daca au facut cartofi? E poibil ca acum sa fie in pamant cartofi noi mov? Pls help!

Ce a mai rasarit: vita de vie plantata in primavara, o napadesc alte plante, o tot scot la lumina, se pare ca ii merge bine.

Slide8

Au reinflorit cu tupeu crinii, cinci fire, daca a crescut mare gardul viu de liliac alb pe care il fura tiganii, nu se mai vad plantele din spate. Am pus si niste iedera ca sa imbrace gardul, in acelasi scop.

Slide9

Iar rozmarinul prins din ghiveciul cumparat de la Billa, e superb, inca nu s-a dat nimeni la el, poate nu s-a prins ce este acolo, vegetatia in acest moment fiind luxurianta, s-a facut firul de iarba mare cat Ghita Muresan in gradina, ca nu sta nimeni sa le tunda, ce mai calca pijkoata pe ele si atata.

Slide10

Deci nu ma uitati cu info despre cartofi, sa nu ma apuc sa scot pamantul si sa distrug planta, dar m-ar amuza sa am cativa cartofi noi mov.

rororo

17 gânduri despre &8222;Salata mea de rosii, dulceata mea de capsuni si cartofii mei mov&8221;

  1. Lasi cartofii bine mersi cel putin 3 luni. Intai fac planta, porma flori si dupa ce incep sa se usce, ai cartofiori.

  2. deci prin iulie abia! si astia de unde au atatia carti\ofi noi? da orisicum multumim, daca iese iti dau cartofi mov cum mi-ai dat tu iepuri.

  3. Nu stiu sa dau sfaturi despre cartofi dar ma bag in seama sa imi anunt prezenta la tine pe blog :)))))))))), nu am mai vazut cartofi de aia :)))) nu stiu ce cartofi sunt . Habar nu am cand sunt cartofii gata de recolta dar stiu ca frunzele si florile sunt foarte otravitoare (mortale) asa ca vezi ce lucrezi pe acolo da?
    :))))))) dar asta banuiesc ca stiai si tu.

    Gemul arata bine , aici la pretul la care sunt fructele este un sacrilegiu nemaintalnit sa faci gem din ele, gemul este ieftin in magazine dar fructele sunt foarte scumpe si atunci mai intelept de mancat crude dar imi place sa vad la altii ca mai fac gem. Eu am de gand de mult sa fac insa gem de portocale ca alea sunt platibile fara dureri de stomac pentru gem dar inca nu am indraznit :D, mi-e frica ca nu-mi iese, nu am mai facut gem niciodata :D.

  4. dulceata, nu gem, da? e o diferenta 😀 nici eu nu ma rpricep la dulciuri, dar dulceata poate sa faca si Casi, e simplu, zahar, fructe, foc.

    mai pusesem o postare cu o pisica, dar am sters-o ca stiu multi care ar fi facut cu nervii daca o citeau.

  5. io-s la regim, de la nenea doctoru. aia nu, aia nu, si mai ales nu cartofi. adica e ezact ca si cand m-ai injura de mama 😆 . dar na, ata ete, marsaluim. pe de alta parte, da dom’le, turcii astia sunt foarte destepti cand vine de mancare, aia mi-a placut si mie mult la ei, faptul ca nu te pun sa rontai coaja de la rosie. genial!

  6. :))))) il si vad pe Tomi al meu (cel mic) facand dulceata :))))), dar care este diferenta eu intotdeauna am trait cu senzatia ca gem si dulceata este acelasi lucru sub 2 denumiri diferite? :-0

  7. Bine ca mai scrii si tu mandro, ca nu mai stiam pe ce site sa te mai gasesc. Si te-am regasit si acum am pofta de carnati cand venisem cu chef de mici.

    Alina, la gem e totul maglavais, la dulceata sunt fructele intregi, fruct cu fruct, nu jam.

  8. s’va fie de bine cartofii mov, dna. Intre timp am intrebat si eu la sursa si da, ha prin iulie poa sa ai recolta. Te anunt cand dezgropam noi movii, ca sa mergi la sigur. Intre timp, rabdare si paza buna la plante!

  9. deci trebe sa ii ingradesc sa nu mi-i calce idioata, bun asa
    si sa spun vecinilor sa nu cumva sa lase primaria sa mi-i taie
    multumim de info. dam un cartof mov prajit (deci daca io culeg cartofi din fatza blocului … nu stiu ce fac, ma imbat cu socata).

  10. Dar cum mancati voi cartofii aia mov?

    Nu stiam faza cu gem-dulceata, pe bune, nu glumesc , chiar acum aflu pentru prima data, bine de stiut, mama mea facea deci cand eram eu mica dulceata si noi o numeam gem :)))), eu credeam serios ca tot una e.

    De ce ti le-ar taia primaria? se baga primaria acolo in spatiile voastre verzi daca sunt aranjate frumos si fara gunoaie ca sa aiba ce comenta?

  11. se mai baga peste gard sa tunda iarba si taie tot ce misca daca nu esti pe faza, da, i-am asigurat aseara cu niste sfori si spalieri de sustinere, sa vedem ce o mai fi cu cartofeii, daca imi ies multi cum au iesit rosiile anul ala, cu toate ca pamantul e prost, ar fi tare.

  12. Astia au cartofi noi ca i-au plantat in toamna, nu am vazut cartofi mov in viata reala dar daca se comporta ca aia albi, culegi mai devreme de iulie, dar nu scoti planta, cauti usor la radacina ei sa vezi care sunt mai mari si acoperi la loc. sa nu uiti sa ii bilonezi, adica sa faci musuroi langa planta. Lastarii aia ai lor, la noduri, fac cate un cuib de cartofi, cu cat sunt mai multe noduri ingropate, cu atat cresc sansele sa ai o productie mai mare.

  13. am pus cate un nod la fiecare si doua la unul. e hai ca de copilit am copilit, acu ma pui sa bilonez, de ce ma injurati mai copii?

    cred ca se comporta fix ca aia albi ca la gust sunt la fel.

    carnetel, am pus postari despre cum am mancat cartofii noi, fierti, prajiti, ca pe orice cartof, se pot face piureuri de fitze, tricolore, am scris ep acolo.

Lasă un răspuns

