Placinta creata cu branza

Mancata la ora de stiri, ca azi e liber, eu si Dumnezeu ce ne mai permitem duminica sa ne oprim dupa ce am creat.

Slide1

Cum spuneam si in postarea trecuta, am adunat branzeturi la jumatate de pret, ce sa fac cu ele decat o umplutura? Cum urda merge cu marar, am pus si marar, tot din congelator, pe urma burduful ala de la Napolact (zic ei ca e burduf, mai degraba aduce a mozzarella), niste branza de la Hochland, nu e cea mai fericita din seria „cottage cheese” dar merge, smantana si oua, asta a fost umplutura.

Slide2

Aluatul l-am facut din nitica apa calda cu sare, faina, drojdie, zahar pentru drojdie, putin unt, fara oua, ca nu prea aveam.

Am facut rulouri asa cum mi-a iesit, mai incretite.

Slide3

Dupa ce le-am lasat la cuptor cam zece minute am pus pe deasupra si ou batut cu smantana si gata.

Slide4

S-a halit calda.

Slide5

Pardon, s-a papat, ma iertati. Apropos de aluaturi, am in drum brutaria de pe Morarilor, cu cuptor de lemne, aia non stop cu paine buna, iau mai rar, am intrat sa iau lipie si paine rotunda si am gasit un fel de lipii plate, foarte subtiri, cu branza, absolut dementiale. Au un dever aia acolo de rup. Daca sunteti in zona, nu ratati lipiile.

Slide6

Cat despre stirile de la yahoo/mediafax, ca de obicei, mortale, o sa iau numai una, aia despre afisele puse in Padova pentru emigrantii romani din Italia.

Citez: „Români, întoarceți-vă acasă. întoarceți-vă la familiile voastre. În Italia nu este de lucru. Uniunea Europeană a finanțat un proiect numit «Dezvoltarea zonei rurale în România» în care este garantat un salariu lunar, care merge de la 700 la 1.300 de euro.”

Sa ma imprastii de ras, acum nu stiu cat e de adevarata stirea, ca la agentiile noastre de stiri nimeni nu verifica nimica. Dar la salariile alea ar veni italienii gramada sa lucreze in Romania, garantat. M-as duce sa mulg si eu vaca, as mulge si bou’ pe 1300 de euro, aia cred ca au vrut sa spuna ron, atunci mai merge, desi …

Piata de munca este praf si pulbere, la scoala aia pe care o fac eu e plin de provinciali, unuia i s-a oferit job de ajutor de bucatar la Marriot (wow! zic eu in mintea mea), zice si el, eoe! Sapte milioane vechi pe luna, 700 ron. Si vine din Bolintin, cica da, e bun salariul. Pai o fi ca la el acolo potolul nu e o problema, mai taie o gaina, mai jumuleste un ou, mai ia niste urzici dupa gard, intretinere nu plateste, lemnele sunt din padure, ca in comuna primitiva, ce mai da bani pe abonamentul la iPod sau iPhon si pe bere.

Nu radeti, ca asta e piata muncii, da, da. Am auzit unii care ziceai ca au prins pe al de sus de un picior la salariu de 120 de ron. Si aia abereaza cu miile lor de euro, salarii garantate. Sa vie ei aci sa ia salariile alea. Oricum in Italia ce fac romanii nu fac italienii, sa fim seriosi.

Ma gandesc serios ca e posibil sa se castige mai bine, totusi, in provincie decat la capitala, nu vorbesc aici de joburi de top ci de cele medii, ca, nu e asa, pana si ala care castiga bine are nevoie de cineva sa aduc aberea la masa sau sa ii bip produsele la casa de marcat.

Bine, stiu eu o meserie fantastica, nu implica decat ceva natural, care ii e dat mamiferului, pe urma, trai neneaca, dar nu dau amanunte ca o sa imi sara multa lume in cap.

rororo

17 gânduri despre &8222;Placinta creata cu branza&8221;

  1. Hi, hi, vreau si eu salariul ala si… daca stau sa ma gandesc putin, fac orice pentru 1.300 de euroi! Da, domnule, ma vand asa de ieftin, ca as scuti paralale date pe jpe de pilule care cred ca mai mult ma omoara decat ma fac bine si alte cele. Si vorba ta, urzici peste gard n-am de unde culege, nu tu oratanii prin holul blocului, de furat de la vecini nu ma prea lasa cei 7 ani de acasa (Doamne, daca saream direct la 8 ani. ce bogata eram daca mai uit in jurul meu prin Romanica!). Dar vichendul asta sunt pusa pe rele, asa ca voi presta ficatei si placinta sarata, na! Asa-ti trebuie daca dai idei!

  2. Gresesti, ba da fac italienii, si Olandezii, in Olanda (pe langa care Italie este o tara de lumea a treia) salariul asta este un salariu MEDIU , normal pentru cineva care lucreaza in productie de exempli, sau cu studii medii. In Olanda sunt aprox 1 milion de someri la ora actuala si situatia este la fel peste tot in Europa. Fac, fac si localnicii dar agentiile de recrutare a fortei de munca NU selecteaza localnici (pe care sunt obligati prin lege sa ii platesca cu un anumit salar -pt ca in tarile de origine au oamenii de platit ipoteca/chirie/taxe/asigurari OBLIGATORIU, deci exista o limita de salarizare) ci pentru a se imbogati (practici mafiote) selecteaza muncitori straini (polonezi, romani, etc) pe care ii plateste jumatate (dar ei locuiesc in grajd cate 15 in camera, nu latesc taxe, nu au aceleasi asigurari, etc). Si astfel se dezechilibreaza piata de munca si asa dezastruasa.
    Este o legenda asta cu un localnic NU face ce face un strain, face, ar face! !

  3. Asa tizo, mama ei de jucarie. Eu mai fac cate ceva sa aiba frigiderul ce gazdui peste saptamana, dar banalitati, zama, pilaf, din astea.

    Carnetelule, mai mamicule, noi cu italia muncim de 18 ani, legal, cu toate taxele platite la zi si pensie luata, da? Mama nu locuieste in grajd si nu, nu fac macaronarii ce fac romanii acolo, asa, cu taxe legale platite. Numai aia prosti muncesc la negru, fara asigurari si fara sprijinul sindicatului, treaba lor. Eu vorbeam de locuri de munca legale, normale.

    Si nici macar nu vorbeam musai de Italia ci de minciuna cu salariile din romania, reciteste ce am scris.

  4. Ca sa iti fac o comparatie, in Olanda un salariu de 1300 euro este cam ca si in Romania un salariu de 250-300 euro ( cam tot asa comparand costurile vietii).
    Si chiar asa, chiar si in Olanda, trebuie sa te consideri norocos daca ai 🙂 slujba care sa iti asigure un salariu in ziua de azi, la 1 milion de someri, daca ai peste 40 de ani si ti-ai pierdut slujba….(reorganizatie, etc) poti fluiera, si de ai doctoratul. Deci iti spun eu sincera…sunt legende astea cu NU fac ce fac strainii. Exista in toate aceste tari studenti, mame singure, someri, oameni fara studii sau cu datorii de studii imense care ar munci, si pe mai putin, NU este de lucru ! asta este problema.

  5. Carnetelule, alooo, buna dimineata. Am facut referire la un articol in care se spune ca in Romania salariile sunt de 700-1300 de euro. Reciteste, ce tot ii dai dangalanga cu Olanda. Am vecini in Olanda, nu il mai lasa olandezii sa plece, programator, cat despre legende, inteleg ca ai vazut o realitate olandeza, pana la o varsta ai timp sa le incerci si pe celelate. Nu fac. Si nu fac la fel de bine si pe aceeasi bani. Nici in constructii, nici in medicina, nici la curul babelor. Si, repet, nu despre asta e vorba ci despre faptul ca acolo scrie ca in Romania sunt salariile alea mari asigurate si garantate. Gata, am prins cu Olanda, da-o-n ma-sa, tu da-mi mie jobu ala de 1.300 de euro aici, la coada vacii, caut de munca. Deci IN ARTICOL SCRIE CA ROMANILOR LI SE ASIGURA UN SALARIU DE 700 – 1.300 DE EURO GARANTAT. IN ROMANIA. Capisci despre ce vorbim noi aici? Nu despre Olanda, nu despre Italia, nu despre Bora Bora.

  6. Ok, am inteles, pai sa stii ca in Italia exista intr-adevar ceea ce in Germania si Olanda exista de la mai deloc la foarte putin: o piata de munca subterana, neagra. Eu te cred ca mamica ta lucreaza legal si locuieste in conditii omenesti dar asta nu inseamna ca in Italia nu exista enorm de mult somaj si nu este o legenda povestea asta cu : nu fac localnicii ce fac strainii Ar face, sigur ca ar face. Eu sunt olandeza 🙂 , eu stiu cum estela noi, ok, nu ti-am sus astea ca sa te supar doar sa vezi si o alta parte a adevarului, adevarul este intotdeauna la mijloc.
    Eu iti spun ca un localnic in Olanda ar vrea sa aiba asigurat acest salariu ! 1300 euro dar de aceea sunt 1 milion de someri (si pana in 2015 se preconizeaza pana la 4 milioane) din cauza ca si cine ar vrea ! sa faca acele munci nu este luat pentru ca se iau polonezi care iau mult mai putin salar, sunt exploatati, nu platesc aceleasi taxe, locuiesc in „hotel pt polonezi” sau camping sau grajd si dezechilibreaza total piata de munca. La fel fac romanii care mai mult, de disperare vin sa lucreze si la negru pentru 400 euro (bani din care eu nici macar asigurarea de sanatate lunara nu mi-o platesc) .
    Lucrurile nu stau asa simplu cum le descrii. Normal ca fiecare tara isi doreste sa asigure prima data locuri de munca propriilor cetateni.
    Romania este cea care AR TREBUI sa asigure locuri de munca romanilor, nu Italia sau Spania, etc.

  7. Da mai am inteles, stai asa nu te mania 🙂 asa. Normal ca acel afis a fost pus la „misto” (daca o fi adevarat).
    Dar eu cred ca este adevarat pentru ca Europa cunoaste o mare problema la ora actuala , enorm de mult SOMAJ.
    Te cred cu prietenul tau, dar majoritatea celor care cauta de munca prin V nu sun de o asa valoare , sunt oameni care vor sa munceasca si cauta de lucru, ca orice om normal pe lumea asta, nu reprezinta o valoare de neinlocuit, asta vreau sa iti spun, in nici un caz in aceste vremuri cu acest somaj de acum.
    Astea sunt legende urbane , fiecare tara are probleme mari la ora actuala, voi nu vedeti la stiri in Spania cum intra oamenii cu forta sa locuiasca in apartamentele ce stau goale ilegal? Pentru ca nu isi mai pot asigura un acoperis deasupra capului pentru copii? Voi credeti ca numai cateva milioane de romani mai lipsesc pe acolo la acele probleme ? La fel este si in Italia si cam peste tot la ora actuala in Europa.

    Ceea ce eu am vrutsa iti spun este ca este o legenda si o minciuna asta: cu nu ar face ei ce fac romanii, ba da! ar face, daca ar fi agajati si si pentru un salar. Pentru ca nici tie nu ti-ar conveni cred daca in Romania ar fi adusi moldoveni la munca pe 20 euro/luna nu? si tu ai face o munca dar ai fi constienta ca NU poti pentru 20 euro/luna pt ca din banii aia NU poti trai, nu iti poti plati acoperisul, hrana, mori in strada deci.

  8. Pai exact asta spuneam si eu, fix cu ce ai incheiat tu, nu imi convine ca e sparta piata de munca de provincialii veniti pe salarii mici, deci suntem de acord, ce spuneam eu e ca in articol ziceau de faza aia cu salariile mari asigurate aici prin nu stiu ce program (ceea ce e fals), nu de soarta pietei de munca din toata Europa, aia e o discutie prea lunga ca sa fie interesanta pentru articolele scurte si proaste din presa romaneasca.

    In ultima vreme mi-au plecat prieteni la munca, legal, pe bani frumosi si in domenii bune. Si in Anglia si in Olanda si in Italia, ba chiar si in Spania, unde se tipa ca e lipsa de locuri de munca. Deduc eu ca e lipsa la meserii medii, pentru ca cele specializate vad ca se cauta in draci, mai multe figuri fac astia de aici cu actele.

    Somaj e peste tot, acum doi ani urlau toti de Grecia, cand am fost acolo, chiar cand se zbiera mai tare, mici patronei, aia care primesc turistul cu miere de la albina lor si uleiul din maslinul din curte, nu se plangeau. Munceau, aveau. normal, mediu. Si angajau la greu sezonieri.

    Anul asta (ca acum am deturnat de la ce ziceam eu din articol) nu mai vor romanii sa se duca la munca acolo. Salarii mici si munca multa. Stau acasa pe ce s-a acumulat. Enorm de mult capital vine incoace peste granita, aproape nu mai stiu pe nimeni care sa nu aiba o ruda sau, treaca, macar un prieten, la munca afara. Legal zic, nu ii pun pe cei la negru. Munca de jos, specializata, neimportant. Cred ca jumatate din tara s-a carat si face infuzie de capital aici fara sa treaca astea prin nici o statistica. De aia sunt si supermarketurile infloritoare, de aia se construieste. E somaj la nivel national, salarii de porc, dar toata lumea are pe cineva afara.

  9. Ceea eu eu vreau sa iti spun, si mi-am permis caci imi pari o femeie desteapta cu care se poate discuta, este ca trebuie intotdeauna sa privim aceste lucruri in mod obiectiv, sa vedem si ce are de spus partea cealalta, pentru ca lucrurile nu sunt asa simple cum le prezinta unii: strainii lenesi nu vor , nu fac, romanii muncitori, sunt discriminati, etc.
    Asa cum spui, exista si oameni cu studii superioare dar si ei sunt de inlocuit. Uite sefa mea cu doctorat tocmai a fost data afara la apr 49 ani(reiorganizatie), nu isi mai gaseste nimic de lucru 🙂 pentr ca este prea „batrana” .
    Peste tot sunt probleme, crede-ma sa nu iti imaginezi ca eu nu sunt de partea romanilor sau nu ma supar cand vad lozinci discriminatorii la adresa romanilor prin Europa, eu doar spun ca noi, ca si oameni decenti, destepti trebuie sa privim toata situatia actuala obiectiv, sa vedem si ce are de spus partea cealalta si dpv asta eu ii inteleg si pe italieni, oamenii sunt disperati.
    Mult somaj si lipsa locurilor de munca.
    In Spania somajul este enorm, ba da, in Spania sunt probleme imense.

    Romanii ar trebui sa isi ceara drepturile la ei in tara, sa se solidarizeze, pentru ca Romania ar trebui sa asigure locuri de munca romanilor, asta ar trebui sa constientizeze cat mai multi romani, sa lasa deoparte ambitiile de a se „imbogati” in 5 ani pe euro si sa se multumeasca cu salarii romanesti sa puna osul sa construiasca Romania si sa bata cu pumnul in masa sa ceara drepturile in tara Romaneasca: locuri de munca, locuinte, drept la sanatate, etc.

    Imi cer scuze ca am divagat, am vrut sa iti prezint si o alta fateta doar a realitatii Europei.

  10. Apropos ca probabil te-am „suparat” de dimineata, imi place mancarea si placinta, nici eu nu cred ca branza se strica, de fapt nimic nu se strica pe loc cum i-a trecut termenul de garantie, daca face mucegai il tai jos (sau nu :P) si gata.
    Cafeaua nu cred ca expira, poate isi mai pierde din aroma desi daca este vidata …cu greu cred, dupa ani.

  11. Canci, nu ma supar, e o discutie constructiva. In rest, cu romanii care trebuie sa isi ceara drepturile, e o utopie. Nimeni nu vrea sa se imbogateasca, pleaca in marea comunitate europeana, pe drept, pentru a munci pe un salariu cuvenit. Comunitatea europeana a inventat disparitia granitelor si egaliteatea intre neamuri. Acum doare? Cand toata lumea spunea: mue UE, nu vine neamtul (sau altul) sa imi spuna mie ce sa fac la mine in tara, toti radeau. Hai sa nu mai fumam, sa nu mai folosim cuptor cu lemne, sa declaram cazanul de tuica, sa ucidem porcul prin impuscare, asa vrea mUE. Acum ca mUE plateste o globalizare fara cap, nu e vina nimanui. Granitele sunt liberele, ne-am raliat la mUE. Sa fie sanatosi aia care au crezut ca se poate uni neamtul cu italianul si vor face casa buna impreuna. Globalizarea e frumoasa, ca si comunismul, in carti, romane, vise.

    Noua ne ramane numai sa vedem ce ne putem face noua insine, unde sa ne descurcam ca sa supravietuim. Desi, nici asta nu e mare branza, si asa e pamantul suprapopulat.

  12. deci pe soseaua morarilor (intre basarabiei si pantelimon), la numarul 1 e fosta postavarie, postavaria romana, aia cu o curte mare, peste drum de facultatea de pompieri si peste drum de un restaurant mare, mare. deci dupa postavarie, daca vii dinspre basarabiei e pe stanga, daca vii dnspre pantelimon e pe dreapta, e brutaria. dupa restaurantul casa morarilor. nu-s deat trei obiective turistice pe partea aia, postavaria, curte mare, flori de soc, io la munca de jos pe gratis, carciuma aia cu preturi mici unde NU activez io si respectiva brutarie.

    daca de la tine de la locul muncii ai privi in linie dreapta si ai zbura ca o vrabie, stand cu spatele la scoala, in linie dreapta (nu se poa, ca tre sa ajungi pe una din arterele alea de care ziceam), ar fi relativ aproape.

    deci intre morarilor nr 1 si morarilor nr 1 bis (unde e un bloc, fost camin in care acum e scoala de soferi, coafeze, bucatari, ospatari, cabinet veterinar).

    mai explicita nu pot fi 😀

  13. Hu, hu, hu, ce a divagat discutia pana azi! Nu ma mai bag in vorbe, ca am pareri impartite. Eu sunt trista… n-am facut decat placinta care „fuse si se duse” si din care n-am apucat cat as fi avut pohta! Dar azi, sper ca la pranz sa vad ficateii aia in farfurie si sa ma satur de aroma lor, ca sunt singurica si n-are cine sa ma „pacaleasca”.

  14. Pingback: As manca o placinta dobrogeana | Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

