Cherhana 23

Aproape de intrarea in Olimp, in spatele turnului de apa, se face un drum paralel cu soseaua nationala, serpuit prin camp. Ei bine, acolosa, aproape de capatul drumului e carciuma asta, Cherhana 23, oarecum invecinata cu lacul Tatlageac unde se intampla si pescuit sportiv, de lacul cu raci care are si el carciuma lui, dar probabil ca le stiti, eu nu le stiam pana anul trecut.

Slide1

Treaba e ca plecasem la „vanatoare” de pesti, dar am ajuns prea tarziu, pescarii deja plecasera de pe la locurile unde isi vand prada netrecuta prin cherhanale (mai ales acum, cand e pescuitul oprit, deci, ilegal). Prea tarziu pentru ilegalitati, prea devreme pentru carciuma gasita accidental care deschidea la 12.

Slide2

Numai ca fetele, dragute, au zis ca oricum bucataria merge de la prima ora, ele tot sunt acolo, asa ca sa luam frumusel loc. Meniul avea ce trebuie, localul in stil rustic, foarte curat, cu o gramada de bibiluri si luluri (pitici prin pomi, dracii care mie mi se par amuzante), nu le lipsea decat calcanul dintre toate si la raci a trebuit sa verifice daca sunt disponibili, pentru ca mustaciosii fusesera scosi in butoi, li se curata bazinul.

Am pozat nitel din meniu (o sa vedeti ce vorbeam noi de mult, carciumile, desi au un specific, au intotdeauna nelipsitele: snitele, cefe, piept de pui, pentru cei ce nu mananca peste, mi-a placut pretul de dumping la cartofi prajiti, sa se invete minte 😀 ). Ca sa va faceti o idee de preturi, ce am comandat, arata oricum ca in poze, daca nu mai bine.

Slide3

Slide4

Cosul de paine, simpatic, facut din dracie din aia de bambus de pus sub farfurii si doua lemne, ca sa acopere si sa tina pita calda. Gustarea rece avea niste pesti marinati exceptionali, la fel si chiftelutele, icrele nu erau rele dar nu le-as fi facut spuma cu mixerul, pacat de gust ca nu se mai vedeau boabele.

Slide5

La gustarea calda toate erau bune, da, chiar si mamaliga … toate cu exceptia rapanelor. Pregatite din timp, adica intai fierte si apoi puse pe gratar, erau cauciuce.

Slide6

Borsul de crap, excelent, ni s-a sugerat ca e bun si cu mujdei, era bun si cu si fara.

Slide7

Stacojiii, simpli, fierti, babani.

Slide8

DOar rontaiti cu mujdei, simplu si bun.

Slide9

Ce am mai aflat e ca aveau si pui de balta, care nu erau pe meniu. Fireste ca aveau, era un concert pe balta pe care era pusa terasa de pui din aia, oracaiau de numa.

Slide10

Carciuma mai are pe meniu multe chestii de incercat. Din ce in ce mai multe meniuri cuprind scoici, la cate crescatorii am vazut anul asta, fata de anul trecut, in curand ii batem pe bulgari la scoicareala. Desi nu imi e clar daca apele astea sunt la fel de curate ca alea unde au pozitionat vecinii nostri fermele, parca nu m-ar tenta sa incerc molustele din Vama Veche.

Paznicul cherhanalei se rororo la Casi.

Slide11

Mancaram si la casile noastre, nu se poate sa ne lase neamurili fara sarmale.

Slide12

Si dobrogene.

Slide13

Anul asta si eu si patrupeda am facut cura de buruieni, aici in poza e spanac (da biensure ca si fasole batuta cu carnati, etete la ei, ce daca nu e voie). Dar nu am ratat stevia si urzicile, s-au facut ca nebunele la malul marii.

Slide14

Si cum e vorba romanului, nici o masa fara friptura cu cartofi prajiti, ne-am conformat, doar ca friptura a fost si pastrama de porc de la bulgaroaica. Nici nu stie ea ce apreciata este in Eforie.

Slide15

Poze despre cum se pregateste marea sa intampine valul de huni de la 1 mai pana spre paste (mila mi-e de marea noastra), avem, a fost cald, frumos, propice plimbarii. Revenim cu cer fara nori si mare fara sticle goale. Deocamdata.

rororo

11 gânduri despre &8222;Cherhana 23&8221;

  1. Trebuie sa-mi fac o harta si pe ea sa trec toate carciumile astea de la malul marii noastre. Nu de alta, dar acus o intindem spre ea. (in plin sezon ca altfel nu putem pleca de la munci, dar eu tot o iubesc; pe ea, pe marea noastra)

  2. depinde unde dte duci, pe drumul asta care incepe cu cherhanaua 23 sunt cateva care merita atentie, poate mai lejere decat alea de la malul marii. mai e una misto pescareaasca pe laja azur intre eforie nord si sud, pe plaja, aia nu stiu cum e in sezon. si mai e si un sat pescaresc interesant. dar cred ca de carciumi nu e lipsa. a, am mai scris si de aia din mangalia care iara merita calcata. am fost si eu in sezon anul trecut, din fericire am stat la neamuri, nu am treaba cu carciumile, iar de mancat, la carlos, sa traiasca. sunt multe „impinge – tava” pentru toate buzunarele, dar mie parca pe malul marii tot astea pescaresti imi plac, mai ales ca alea sezoniere trag tare sa faca in cateva luni cat pentru un an. cele deschise tot anul, ca asta, se respecta la calitate.

  3. la unele da, la unele ba, mie mi se par normale pentru pescareli. cartofii prajiti si aia fierti erau hilar de scumpi. si portiile sunt cam mari, daca ma intrebi pe mine preferam mai mici ca sa fie mai multe 😀

    toate cele de mai sus si berile au fo cam un meleon. berea scumpa, numai stella, 9 lei. la restul alcoolului nici nu m-am uitat.

  4. salut,

    am fost si eu pe aici, am facut o rezervare cu mai multe persoane si am fost complet dezamagit, mancarea a durat 3 ore ( a venit si rece ), servirea foarte proasta, greaseli in nota de plata.
    pe scurt nu recomand

  5. Se poate, e genul de local care pare sa aiba aceste hibe, noi am fost putini si fix la ora deschiderii, deci cumva privilegiati. Asta cu mancarea rece nu o sa o inteleg in vecii vecilor la nici un restaurant, mai ales ca la Cherhana nici nu costa doi leni, de banii aia ar putea angaja un bucatar mai organizat.

  6. Pacat ca nu am citit inainte sa merg la Cherhana 23 Olimp ce se scrie despre acel restaurant.
    Am fost luni 29 iulie 2013. Eram 3 adulti si 3 copii; si asta am patit:
    – am asteptat mult dupa comanda. Cand am spus ca ne ridicam si mergem, a venit ospatarita cu bauturile – dar fara pahare…
    – din meniul lor lipsesc multe preparate
    – dupa mancare am asteptat 1 ora. Intrebata de ce dureaza atat de mult, ospatarita a spus ca nu este vina ei si ca ea a fost la bucatarie sa ajute sa fie pregatita mai repede mancarea noastra
    – mancare de foarte proasta calitate!!! Supa de midii in care gasesti 5 scoici, file de salau la gratar (mancarea copiilor) ars (cu crusta neagra) si patruns de gustul amar al arsurii. Nu era pregatit la gratar ci pe o plita neagra pe care cred ca este arsura primului client …
    – cartofii pai ai copiilor plini de ulei si nepatrunsi (erau cruzi la mijloc)
    Asta intr-un restaurant cu preturi mari… dar ei habar nu au ca vinul alb se serveste rece nu la 23 grade temperatura ambientala… si nici ca nu are ce cauta cainele lup pe la mese sa cerseasca si sa puna botul pe mainile si picioarele copiilor
    Din pacate am vazut plita unde se „prajeau” preparatele abia cand am iesit…
    Una peste alta: jalnic, nu mai calcam p’acolo.

    In rest am mancat bine in Olimp, Neptun si Mamaia. In Venus am avut un semiesec in sensul ca mi-au servit o salata Caprese care avea cascaval in loc de mozzarella si salata creata in loc de busuioc

    Salutari,
    Claudiu

  7. inseamna ca am avut semibulan. o fi fost la deschidere, plus ca am luat putine chestii. e a nustiu cata oara cand aud comentarii negative, deci probabil aveti dreptate

    cartofii prajiti ai copiilor probabil au fost asa din cauze tehnice, data viitoare luati si voi piure 🙂

    da, e clar, am avut noi bafta ca am fost la deschidere si am nimerit cateva chestii bune. multumesc de comentariu, se aduna astea negative asa ca sunt sigura ca la noi a fost doar de noroc.

Lasă un răspuns

