Cat ne costa un ghiveci

Pentru ca am repetat minunea, pentru ca ghiveciul in ulei s-a terminat repede, ma gandeam cum sa va arat eu ce am facut fara sa ma repet si, in acelasi timp sa pastrez ideea de jurnal prin haleala, ca ghivece ati tot vazut. Si mi-a traznit sa vedem cat costa o cratita de ghiveci.

Slide1

Am cumparat cele din poza (de la Billa, diferentele de pret fata de piata sunt infime, dat fiind ca taranii fura la cantar – sa nu ma contraziceti ca nu aveti loc, poate doar cu faptul ca nu sunt toti tarani in sensul bun al cuvantului – acuratetea experimentului nu are de suferit).

Slide1

suc de rosii – 2.79
leurda – 0.99
varza rosie – 1.24
mazare – 2.59
praz – 1.19
dovlecei – 4.29
vinete – 4.82
ceapa verde (piata) – 1

TOTAL: 19.91

Am mai avut astea in casa:

Slide2

Cu jumatate de borcan de liutenita, niste ardei din congelator, un borcanel de legume de anul trecut, condimente, ulei, sa zicem vreo 5 lei, nici asta nu e foarte corect pentru ca mi-a mai ramas una alta din cele de mai sus, s-a bagat in ciorba sau s-a congelat, sigur, foarte putin.

Deci in concluzie, „from the scratch” cum zic minichef-ii si fara sa punem consumul de energie fizica si termica, o cratita de ghiveci de patru portii foarte mari sau cam sase portii generoase, ajunge la aproximativ 20 de lei.

Ceea ce, sincer, mi se pare chiar OK. Am facut intai o baza din ceapa, leurda, ardei, borcanelul cu telina si ardei, praz. Jumatate am lasat-o la ghiveci, jumatate a mers la ciorba.

In rest am cladit straturile de rigoare, de data aceasta am prajit doar vinetele care asa imi plac, punct. Voi puteti sa nu caliti nimica, tot bine iese.

Slide3

Varza am fiert-o cu putina apa separat, e prima oara cand pun varza rosie, e mai bun cu varza alba, clar. Sosul l-am facut din suc si liutenita. Si in rest, cuptor de voie.

Slide4

Ce nu am mai avut pana acuma, asistenti pana aproape de incheiere.

Slide5

Cu toata bataia de cap pe care mi-au dat-o nebunii, am reusit sa termin si da, e buna si varianta asta, nu exista ghiveci decat foarte bun, nemaipomenit de bun sau excelent.

Slide2

Cu nebunii am o problema, ma incurca rau, se aseaza pe legume, pe cutit, se pupa in fata ochilor mei de pe dulap, sunt o belea mare, trebuie sa gasesc o plasa sa punla geam ca altfel pa, pa, papagali.

Acum sunt in mari tandreturi, Mozza am zis ca lesina la cat a pupat-o cavalerul pijkot.

Slide6

Am ucis si restul ingredientelor intr-o etapa de bucatarit rapid si en gross, va arat imediat cum incepe ora Casi.
A, da, e ghiveci de post, de post, de post, de post, de post. Ca pana in postul craciunului nu mai avem ocazia sa scoatem ochii cu aceste doua cuvinte care deja zgarie cristalinul: de post.

rororo

Un gând despre &8222;Cat ne costa un ghiveci&8221;

  1. Pingback: Tapas, perisoare, chiftele | Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

