Pilaf detoxifiant

E la moda, hop si eu. De fapt daca nu capatam urzici ma detoxifiam mai oraseneste, cu spanac congelat, ce daca in frigider stau in asteptare niste pastrame comandate tocmai de la Eforie (ieri dimineata la 7 suna telefonul personal, mare tupeu sa faca cineva asta, cica „ia niste pastrame de la bulgaroaica, a zis Sile ca-s bune”, moment in care imi trec prin minte foarte multe chestii legate de respectivul Sile …).

Dar cum fetele trebuie sa fie cuminti, s-a executat magnifica lucrare, cum zice cineva, from the scratch, ca numai scratch visai toata noaptea, deja ma obsedeaza expresia.

Slide1

Inainte de aceasta simpla reteta pentru fete cucuiete, va spun drept, viata de somer, exceptand dezavantajele materiale, are beneficii. Pana cand va pune un angajator fraul pe un orar fix, avem ceea ce se numeste ora Casi care decurge in halul urmator, aproximativ la fel:

da, Casi, e devreme, abia la 7 e ora de masa, a, faci pipi? nu te mai lovi de usi, gatzii ma-tii, hai afara. ups, am uitat cheile, nu s-a trezit nimeni la ora asta, tzar, tzar (acum e bine, iarna cand sunt in tricou la minus zece grade e mai nasol). hai casi in casa, hai ca e spte sa mananci. ups, am uitat cheile. tzar tzar.

casi, ia felul 1 intai, nu fii vaca, propalin cu iaurtel. acum asteapta putin sa fumez si io tigara asta. foame? rororor woooeaaam. bine, ia, in dimineata asta va servim cu royal canin si pilaf verde plus hepatiale si vitamine si LIV52, bun asa? da si drojdie cruda de bere, era sa uit, poftim.

hai casi odata afara sa imi citesc si eu „presa”. stai cuminte aici, fa caca si pipi. ups, am uitat cheile. de data asta a venit femeia de serviciu, nu am mai trezit tot blocul.

momentul cel mai fericit, in sfarsit, a venit ora Casi. citesc articole (sau ma uit doar la index si poze). rad cu lacrimi la unele. sau nu, cateodata agramatismul imbracat pompos e trist. ieri am aflat de exemplu ca prezenta umana poate fi rarefiata. asta bate filmul, pana si celebrul sfat: „nu mai amestecati in sarmale dupa ce le-ati pus pe foc” paleste in fata exprimarii unui ziarist de foarte mare renume. imi doresc sa vad cum se rarefiaza o prezenta. saraca limba romana, atat de futabila (si metaforic si nemetaforic vorbind).

Sa trecem la reteta noastra care se incadreaza in minunatul curent cu ziua halelii din 17 mai. Adica e sanatos, simplu de realizat, mai ales cu materia prima, urzicile, facute de altcineva (thx smaranda) from the scratch-ul vietii.

Avem nevoie de: urzici, curatate, oparite, tocate, leurda, idem (eu am folosit coditele inabusite), ceapa, morcov, ardei, orez, bulgur, sare, piper.

Noi avem adica asa, generic, voi nu stiu, eu am avut. Ei bine, toate astea, mai putin burgulul se pun gramada.

Slide1

Nu mai am burgul pentru pilaf, e o idee mai mic, pentru kebeh, dar merge bine merci amestecat la final.

Inabusim toate cele de mai sus in ulei de masline, apoi acoperim cu supa. In incercarea disperata de a face pilaf de spital am pus cam unu la sapte proportia de orez si lichid. In final tot nu a iesit chiar asa fleasca dar sunt aproape.

Sigur ca puteti pune apa, nu supa, eu am avut supa de la reteta care va urma.

Cand orezul a absorbit zeama si clorofila, se stinge focul, se pune burgulul si ulei crud de masline. Cat? Cat incape.

Slide2

Se amesteca si se lasa in pace, eu nu l-am lasat, m-am luat de el cald cand inca mai avea zeama.

Slide3

Ardeiul ala (trebuie scris repede pana nu se modifica limba romana, maine poimaine apare la TV ardelu’) l-am agatt la soare pentru ca mi-a ramas de la orez, era iute. Nu stiu cine a zis: arunca-l, da-l incolo, juma’ de ardei!

Numai gandindu-ma cat s-a metamorfozat saracul ca sa ajunga acolo, din samanta cum s-a cladit o radacinuta fragila, cum a crescut plantuta, a inflorit, s-a scaldat in soare, apa, TIR-ul de treansport din Turcia in supermarket, oamenii care l-au cules, l-au ingrijit, l-au spalat si i-au cantat, cum pot eu sa imi bat joc? Toate astea au fost facute intr-un singur scop: sa ma bucure pe mine, consumatorul.

Daca Dumnezeu a dat omului ardeiul, l-a creat cu scopul de a fi consumat, nu aruncat, cine sunt eu sa ma pun contra? Bine, Al de sus a mai aranjat el niste chestii cu un anume tip de dinti si stomac plus ca a lasat animalele sa fie domesticite in scopul consumului, dar banuiesc eu ca cine nu le consuma e ateu.

Ma gandeam si la chestia cu mila fata de animale (desi nu reiau, dar is mai chinuite alea neucise pentru carne care stau toata viata la muls in nemiscare, ca oamenii asa). Ce s-ar face vegetarienii daca ar afla ca plantele plang? Ca atunci cand le rupi, tai sau rumegi, scot sunete. Poate „crantz, trosc, poc” sunt de fapt gemetele de durere ale bietei plantute care moare de vie in chinuri groaznice de-a lungul intregului tract digestiv.

E, ca sa incheiem cu pilaful nostru cel de toate zilele, pana cand am reatentat la el a baut toata supica si s-a facut mare.

Slide4

Si, fara caterinca, combinatia de orez cu burgul si ce mai vreti voi, e exceptionala, gustul, ultima frontiera a razboiului oalelor, este exact ce imi place, arome vagi care se imprietenesc usor cu leguma si cu carnea.

Ultima gaselnita, ca de cand ii dau potaii separat un medicament, iau cate o sticla/cutie de ce laptate gasesc, le testez de curiozitate (asta daca nu e ceva la reduceri). Pana acum dintre toate airanele aparute pe piata, asta e cel mai bun (bine, noi nu avem voie in general nici din astea, dar o lingura pe zi nu a omorat inca pe nimeni).

Slide5

aproape s-a gatat ora casi si mai avem si garnitura la pilaful detox, rororo

7 gânduri despre &8222;Pilaf detoxifiant&8221;

  1. Pingback: Pui pane | Aphextwinz's Blog
  2. Ca tare frumos mai scrii:) Treaba cu from scratch m-a pus si pe mine pe ganduri,pana m-a luminat cineva si i-a zis de la zero :)) Ia sa mergem si noi dupa niste spanac sa ne clorofizam si noi.Cum zici tu,ca orasenii :))

  3. e, m-am prins eu ce inseamna, dar atata citii ca numai scraciuri visai azi noapte :)) lasa ca mai facem, in general from scraciu ala, asa ca e front de lucru, inca e plin de urzici si leurda, stevie ma astepata si aia gata [regatita, ne detoxifiem de numa pana pe 17 🙂

  4. o, da, deja au dat coloratii iama in el, ma imbia unul sa cumpar ieftin, in fata pietei, brava mah, mi-l furi si pe urma vrei sa mi-l dai pe bani? asta din poza a scapat saracul ca nu i-au nimerit coditele.

Lasă un răspuns

