Zama de pui cu fasole verde

Bai ce-ti e cu subconstientul asta, cum se agita el in somn ca sa rezolve sau sa brambureasca problemele de peste zi, ieri imi faceam niste calcule, ca somerii, deh, atata costa analizele cutare, atata niste chestiuni obligatorii, plus hartie igienica, in total imi iesira de cheltuit de la prima ora cam trei meleoane, vechi maica. Visul, belea, nu si nu, se facea ca mai trebuia odata castrata cateaua si imi explica medicul ca la prima castrare, aia cu risc mare, mi-a luat 12 meleoane (vechi maica) dar acum imi ia mai putin, ca doar trebuie sa ii mai aranjeze niste organe la loc, medicii ailalti ziceau ca mai trebuie si alte analize, dar nu scumpe, plus chestiunile ce trebuiesc cumparate musai (niste odiosi de tenisi noi printre altele), ce sa mai, in vis se facea ca am nevoie de vreo 17 meleoane, de ma trezii leoarca de sudoare si plangand.

Bine ca a fost vis, asa ca imi reiau relaxarea la cafeluta de dimineata scriind o reteta de zama, cand nu o acresc in oala, chit ca ulterior o modific, nu ii zic nici supa nici ciorba, desi reteta de baza e supa clar.

A iesit excelenta si o sa redau cat de cat cu acuratete ce si cum, nu ca nu ar mai fi facut si altcineva, dar am folosit niste ingrediente pe care le pun destul de rar la zemuri, usturoi si marar. Cn speranta ca cei care, ca si noi au sloganul: nici o masa fara zama, iata cum s-a intamplat.

Slide1

Am fiert intai carnea de pui (am avut aripi si pulpe, o sa fac altceva cu ele, am folosit pentru zama numai parti din aripi) cu tot dichisul de rigoare. Apropos, ca e cu paranteze, ma simt datoare sa va spun ca, desi nu scriu, spal, parlesc si iar spal carnea de pui (si carnea in general). Nu de alta dar din spatele usilor inchise aflai ca multi bucatari, chiar in unitati publice, nu o fac. Credeti-ma pe cuvant ca e necesar, oricat de frumoasa si curata e carnea respectiva si orice ar zice unii ca isi pierde din blabla.

Spalata scurt (nu lasata in apa) dar bine, nu pierde nimic. Deci spalati carnea caci nu stiti ce glume au in program macelarii si ajutoarele lor.

Cat fierbea carnea am inabusit usor in foarte putin ulei urmatoarele: ceapa (verde), morcov, telina, pastarnac, usturoi (dupa gust, eu am pus trei catei si a fost numai bine la o ulcica de trei litri), ardei gras (nu e musai dar e mai bun). Legumele le-am inabusit presarate cu sare.

Am reunit zeama de carne cu legumele, am pus fasolea verde (galbena si congelata, ma rog), am lasat sa mai fiarba si la final am pus marar. Proaspat, da, proaspat scos si el din congelator.

Am vrut sa dreg cu smantana dupa poza, dar nu mi-a mai trebuit, este perfecta in simplitatea ei, pe cuvant de ciorbar.

Slide1

Amuu de sare, piper, acreli si altele, va descurcati si voi, daca nu, cereti ca va cantaresc si masor, da?

De final, ca imi faceam ordine, ca de obicei, maniacal, in alimente, nu stiu daca v-am aratat sau v-am zis de niste marunte achizitii adunate in timp scurt, pita daca se mananca putina o mai congelez, smantana era la reducere, ma rog, nu intru in amanunte, dar nu, nu am fost la cumparaturi insa am cateva recomandari. Si, de cand cu patania cu penicilina auchana, nu am mai calcat pe la aia, nu stiu de ce.

La Lidl am gasit bagels, foarte bun (buni sau bune? ce gen e bagels?). Daca iti plac produsele de panificatie mai dulci. Mie imi plac. COntine o droaie de porcarii deci, tine mult. Si in sfarsit am gasit si anul asta oua gata vopsite, ca intrasem in panica, se gaseau numai romanesti, eu vreau din alea de care iau an de an, nemtesti.

Slide2

V-am tot zis de ele in decursul timpului, extraordinar de gustoase si fierte impecabil, o sa ziceti: ce bah, noi nu mai avem gaini? Ete ca oua de paste numai din astea iau, cui nu i convine sa ma dea in judecata, om avea gaini dar am luat la tepe cu ouale de taran de m-am plictisit, la ouale de paste nu risc.

A fost unul spart in cofraj = sandwich.

Slide3

Ouale sunt de la Mega, tot de acolo e si smantana aia de 37% (aveau la jumatate de pret) si, pentru ca nu aveam paine, am ales una, cica „paine cu ceapa si piper”. Chit ca nu am prea simtit nici un piper, foarte buna pita, delicioasa, daca pot spune asta despre o paine. Uite ca pot.

Slide2

Sper sa aveti o saptamana nesomnoroasa, cu vremea asta suntem toti ai casei (si nu numai) zombie.

rororo

Lasă un răspuns

