Chec Doina

Acum ceva anisori, prin 2008, ma distram cu Poca, eu fiind, cum se stie, spre zero la dulciuri, ei neplacandu-i din cale-afara sa faca mancaruri, ne-am pus la incercare, eu sa fac ceva dulce, ea de haleala. Nu mai retin ce a gatit dar am gasit ce am facut eu si, desi am trisat (m-a ajutat cineva), reteta e foarte buna asa ca am tras-o aici, sa nu se piarda.

Slide1

Asadar pentru checul Doina avem nevoie de:

– 7 oua normale (alea nebune la gara);
– 14 linguri de zahar;
– 2 lamai (zeama si coaja);
– 7 linguri de ulei;
– 12 linguri de faina;
– 4 – 5 linguri de cacao;
– aroma de vanilie.

Pentru crema facem doua creme, anume:

crema 1: 4 linguri de faina, 4 de apa rece, 1/3 dintr-un pachet de unt
crema 2: coaja de lamaie, 2/3 unt, un pachet zahar pudra (80 de grame) si zeama de la o lamaie

Pentru glazura ne trebuie: un cubulet de unt, 3 linguri de cacao, 4 de zahar, 4 de apa, jumatate de ciocolata.

Intai si intai separam albusurile de galbenusuri la cele 7 oua, punem sare si pe albusuri si pe galbenusuri (un vf de cutit), batem albusurile spuma apoi adaugam treptat zaharul.

Slide2

Punem nitica zeama de lamaie (2 linguri) in galbenusuri si amestecam, radem coaja de pe jumatate de lamaie (io o spalai bine bine inainte sa nu am surprize), adaugam in albus jumatate din coaja si vanilie.

Punem galbenusurile si amestecam totul.

Slide3

Adaugam faina, amestecam cu telul de jos in sus si la final punem zeama de la jumatatea de lamaie ramasa de la ce am pus la galbenusuri. Daca am pus tot la galbenusuri nu mai punem.

Tapetam doua tavi cu ulei si faina, intr-una punem jumatate de compozitie.

Slide4

In cealalta jumatate adaugam cacao, amestecam si punem in tava ramasa, dam la cuptor si ne ocupam de cele doua creme din care vom face o crema.

crema 1:

amestecam apa cu faina, punem la topit o treime din pachetul de unt, adaugam apa si faina, omogenizam.

Slide5

crema 2:

amestecam 2/3 din unt, restul de coaja de lamaie, un pachet de zahar pudra (80 de grame sau 4 linguri), zeama de la o lamaie.

Combinam crema 1 cu crema doi, prima intre timp s-a racit la frigider (aia de tip ciulama). se amesteca treptat 2 in 1 ca sa nu se taie.

Checurile intre timp s-au racit.

Slide6

Checurile se taie in numar egal de felii si se ung alternativ cu crema, o felie alba una neagra, apoi se remonteaza checul. Se lasa la rece pana facem glazura asa: punem 4 linguri de zahar, 3 de cacao, 4 de apa si jumatate de ciocolata pe foc, cand s-a legat, la final, adaugam un cubulet de unt si gata.

Slide7

Se glazureaza checurile si se decoreaza.

Slide8

Slide9

Pentru un efect fara defect se taie feliile dupa ce checul s-a racit bine, pe diagonala. La vremea aia nu eram cu decorat, margele si stelute, asa ca poza e brutala, asa cum arata checul in final.

Slide10

Reteta este a prietenei mele Doina, ca de aia i-am zis checului asa, a doua oara promit ca nu mai fac, daca mai am nevoie o rog pe ea. Eh ce vremuri, 2008, oamenii mergeau la munca si cu toate astea aveau mult mai mult timp de frecat duda pe net.

rororo

2 gânduri despre &8222;Chec Doina&8221;

  1. Pffff….asa complicat din prima? Eu stiu „prajitura lenesului ” 😀 aka turnata cu mere/pere/prune/orice fructe proaspete sau din compoturile desfacute si lasate sa zaca in frigider la nesfarsit.
    Aaa..sau prajitura 1234:
    10 lg apa calda+10 lg ulei
    200 zahar
    300 faina
    4 oua
    Si normal praf de copt,zahar vanilat,lamaie,etc.
    Asa ” ma bucur” cand merg in vizite si sunt servita cu din asta…cu afirmatia ” dar nu stiu daca a iesit asa bine” :))

  2. mai, turnata, desteapta, gogosi din alea, crema de zahar ars si chec banal cu „cinci, cinci, cinci” nu le pun, ca imi ies pana si mie, clatitele nu mai zic, le fac si in somn. checul asta l-am facut (oarecum) la caterinca pentru draga de poca, radea de mine ca nu ies prajiturile si io de ea ca nu face mancaruri. si daca tot era reteta pusa pe net mi-o luai pe plantatie, ca e a mea (adica executata aci, cu mine, partial).

Lasă un răspuns

