Azi e ziua lor, ziua ciorbelor

Buna primavareatza, ciorbim?

Slide1

Am troznit doua zemuri, una din necesitate (nu exista sa nu fie zeama in casa) si una de pofta ce o poftii la niste poze de pe net.

Pentru ambele am folosit aceeasi baza de legume: ceapa verde, telina, morcov, ardei.

Slide1

Si locul desfasurarii (e mai simplu decat pare si cu foarte putine vase de spalat restante), in ordine ce fierbe in oale: costita afumata, apa calda, fasole cu zarzavat, zarzavatul pentru ciorba de loboda.

Slide2

De fapt ambele is supe, dar nu iesea rima la titlu. De zeama de legume mi-a facut chef Angi de pe Angie’s Food cu a ei zamuca de loboda.

Amu nu am respectat intocmai, ca, desi avem neamuri si prin Ardeal si nu ma deranjeaza acolo sa mananc ciorba cu faina (sau prajeala), acasa eu nu fac. Dar in linii mari e ca a ei, mai ales ca am indraznit sa ii pun si usturoiul de rigoare.

Am procedat nitel diferit, anume: am inabusit zarzavaturile si cativa catei de usturoi maruntit in ulei de masline (din ala am la indemana), am adaugat apa si am lasat sa fiarba, am pus o mana de orez, am dres-o cu smantana grasa si spre final am pus si loboda. De fapt cam odata cu smantana.

Si jur pe rosu ca si a mea a iesit roz chilotziu, dar cateodata aparatul asta nu vede uman.

Slide2

Nu i-am pus nici un fel de alta verdeata, ca sa se simta gustul lobodei. Si oricat m-am sucit, tot nu a iesit ca in pozele Angelicai de movulie. De buna, e buna, nici nu i-am mai pus zeama de lamaie, deloc. Multam de pofta Angi.

Slide3

A doua ciorba/supa, de departe este cea mai buna zama de fasole inventata vredata. Nu, nu ma laud, este chiar cea mai buna, insa aportul meu nu e cel mai mare, asta pentru ca aveam de ucis niste chestiuni care nu voiam sa stea prin frigider si sa nu isi gaseasca locul, fiind absolut delicioase.

Chestiunile astea au facut ciorba ca in film, best of the best.

Am inceput clasic, fasolea lasata la inmuiat in apa cu bicarbonat, schimbat cateva ape, am fiert separat afumatura, fiindca fasolea asta pitica fierbe prea repede. Bine am facut.

Am pus peste fasole zarzavatul si ce aveam de omorat: sos de pizza facut de mine (conserva Mutti care mi se pare delicioasa, nu iau decat in oferta, e scumpa) cu nitel oregano si ce mai avea pe acolo, jumatate de borcan de liutenita (si ala trebuie ucis repede) si jumatate de borcan de zacusca de fasole. Deci zama in afara de ce am pus eu mai are o multime de legume.

Am condimentat cu sare, piper, ardei iute si tarhon. A, da, fireste ca am pus si coastele afumate cu zeama in care au fiert.

Slide4

Stiu ca nu e propriu-zis reteta, mai dar e meseriasa rau. Asa ca de ce sa nu va zic de ea.

Am luat-o la pas sa imi iau tigari si am vazut un personaj pe care vreau de mult sa vi-l arat, cainele matusalemic. Pana sa vin sa iau aparatul sa il vedeti, s-a carat, asa ca am pozat ce era prin batatura si pe langa, ce se intindea la soare, mai cu, mai fara placere.

Nesimtita (nu vrea neam afara cand e cald, nu ii place) pazind rufele. Pe covorasul ei cel nou, da, e nou ca era al meu din baie si l-am bagat la spalat si l-am facut praf, pentru ea e numai bun.

Slide3

Vecinul de la prima scara care toata ziua urmareste ce se intampla pe strada.

Slide4

Unul din gasca cainelui matusalemic (ala are peste 20 de ani, cel pe care nu l-am prins in poza, numai ca nu mai stim nici unul cam cat peste 20).

Slide5

Pisica vecinei Tamara, colega de apartament cu un labrador, vecina de palier cu trei pisici si un fox terrier si de subsol cu alte cam patru matze.

Slide6

Si o lalea de la mine din gradina, cateva sunt in vaza, ca le rupe Casi de nu se vad, le mananca tulpinile si frunzele, e la ora educativa in care invata exact ce inseamna: nu e voie, tu-ti inchinarea ma-tii.

Slide7

O sa ma car cu aparatul dupa mine pana vedeti si specimenul ala, ca idee seamana cu asta:

(nu am pus poza sa nu va stric cheful de ciorbe bune, cand prind matusalemicul o pun separat – poza mah, poza)

Ca sa mearga cu titlul, iaca si o melodie, rimeaza.

rororo

Lasă un răspuns

