Un meniu de zile mari

Noul intalneste vechiul, amintiri, obsesii, retete, zile de lucru grele, culori, pachetele saracacioase, vise, salam in loc de icre negre. Meniul de azi le include pe toate.

Slide1

Oi mai fi povestit, primul loc de munca, 19 anisori, cand afara era frig, in hala era si mai frig, cand era cald, idem dar pe dos. Pachetele (da, alea incalzite la butoiul de tabla plin cu talas si ce mai luam de prin standurile en gross, unul din primele, la vremea aia). Si, in afara de ce incropeam noi acolo (cu vodka) erau pachetelele favorite. Schimbam intre noi, mie imi placea la nebunie ce ii punea sotia unuia, un domn in varsta, aripioare cu mazare si un sandwich facut de sotia altuia, sandwich cu omleta sau salam.

Nu era nimic mai bun. Cand nu aveam nici noi de pachetel, cumparam cate un borcan de ceva sau cate un hot dog de la poarta, din prima spaga a zilei. Intrunirile, pauza de masa, nu o deranja nimeni, ne intindeam la povesti, tineri si batrani, fete si baieti, frumos. Mai putin frumos era mirosul inchis de cazan amestecat cu cel de pe groapa de gunoi de la Glina in apropierea careia se afla centrul comercial.

Ei si cum bantuiam eu prin Mega ieri, ca sa cheltui suma de zece lei pe produse din alea, stiti voi, imi sare in ochi un slam ordinar, ca cel de pe vremuri la aspect. Flashback. Luat la traista si am comis o combinatie intre sandwichurile celebre la vremea aia (faceam schimb, alea cu omleta le dadeam chiar si pe cele cu salam de Sibiu la patronii de standuri). Un ou mai era, salata am, ca m-a invatat cineva cum se pastreaza mult si bine fara sa se ofileasca, asa ca am facut o varianta mai smechera, upgrade la sandwich.

Omleta am facut-o la tigaita mea mistoaca pe care credeam ca nu o voi folosi niciodata la nimic.

Slide2

Chifla, unt, salam prajit la aceeasi tigaita, omleta cioplita si o foaie de salata. Poate fi ceva mai bun? Da, stiu, ureche de elefant umpluta cu pancreas de cangur, nu aveam.

Slide3

De baut, ei bine, cocktail de jelly beans, asta e o obsesie mai noua. Si ideea de cocktail am vazut-o pe un site al celor de la Jelly Belly, cum din maimuta ne tragem (zic unii), m-am gandit ca e numai bine sa combin aromele din pachetul meu.

Slide4

Bine, astia de la jelly belly au arome oficiale mai multe, vreo 50 plus altele deja combinate, plus cele ciudate si la misto (aroma de tabasco, ceara de urechi, ma rog, glume de-ale lor). Eu am avut mai putine si am combinat asa:

1. ananas, vanilie, mar
2. guma de mestecat, cheesecake cu capsuni
3. cola, lamaie si limeta
4. vanilie, mure, piersici
5. zmeura, cirese si (intrusi) skittles acrisoare

Slide5

Mie cel mai tare mi-a placut combinatia numarul patru.

Slide6

Cum se servesc, ele se servesc in shot-uri.

Slide7

Neaparat la reteta respectati cantitatile, daca va place mai mult un ingredient, puteti dubla pe riscul vostru. Am uitat sa va spun inainte sa va dau reteta acestor cocktailuri sa notati neaparat, dar daca aveti imprimanta puteti da un print.

Hai noroc.

Slide8

A, ce am mai gasit la 50% reducere, o ciocolata misto, misto.

Slide9

Desi nu am timp de nimic decat sa fac cate doua mii de poze ca sa ma vada lumea ce tare sunt si sa pun retete nemaivazute ca sa ma gaseasca gogu (ca asa am auzit ca trebuie, ca sa fii in randul lumii, nu?), am troznit o poza si Casandrei care astepta sub geam sa o iau din soare. Daca ar avea idee ce face „ma-sa” (cu cratima) cred ca m-ar pune ea pe mine indaratul gratiilor.

Slide10

In speranta ca v-a placut acest meniu si amintirile din adolescenta in care unii bateau carciumile si eu schelele cu galeata si bidineaua in mana, uo, sa va fie rusine (drept e ca se bea mai mult acolo decat la orice terasa, sa ne fie noua rusine), va doresc traditionalul:

rororo

8 gânduri despre &8222;Un meniu de zile mari&8221;

  1. Valeu impartaseste-ne si noua te rog, reteta de pastrat salata fiindca eu ma dau in vant dupa verzitura. Si ai putea sa dezvolti nitel si rubrica de achizitii ca e intr-adevar ca lumea tigaia aia patrata. E neaderenta?

  2. Da, neaderenta, am zis de tigaita, e luata din Eforie Nord, magazin cu de toate (tampenii si chinezarii), am crezut ca am dat banii degeaba dar iaca e buna, o sucesc, jap, jap, e mica, o portie, doua, depinde de mancau si de ce fac, e numai buna.

    Salata mi-a zis mie cineva ca spalata, chiar alese foi, tine bine infasurata in hartie prosop de bucatarie) si apoi pusa in punga. Am verificat, deja are patru zile salata pusa asa si e ca noua, ailalta a trebuit sacrificata, ca s-a vestejit. Tot asa se pastreaza mai mult si altele, patrunjel, frunze, blablauri din astea. Eu pe salata verificai, de salata zic.

  3. Cand am citit de shoturi, m-am gandit la unele cu alcool, dar daca am vazut ca ale tale sunt non alcoolice, zic ca adaug eu niste sour vodka . Ce zici?

  4. De ce pacat de votca? Isi face efectul mai repede combinata cu zahar :P. Oricum, sa stii ca aplic ideea la urmatorul chef.

  5. mai, sa stii ca mie nu mi-au placut combinatiile colorate de bomboane cu vodka, dar in curand ma retrag din campanie, nu mai sunt o somitate in materie, din pacate pentru mine si pentru vanzatorii de spirtoase.

  6. Naspa, te compatimesc( vorbesc serios acum) ca banuiesc ca-i de sanatate. Atunci bine ca s-au inventat shoturile cu bomboane, nu?

Lasă un răspuns

