Ossobucco la kukta

Ossobucco am mai facut si in varianta cu legume (nu mascate, brunoise, da?) si cu gremolata.

De data asta am facut o varianta mai simpla iar pastele aferente (mie daca asa mi-a placut, pasta langa mancarea asta, am perseverat) le-am fiert in supo-sosul (licenta asumata) gatelii.

Slide1

Ne trebuie materia prima, felii de rasol de vita sau vitel, desi am vazut osobuci si de curcan si de miel, de ce nu. Noi avem clasici, de vita tanara, cica. Legume taiate cubulete, ceapa, telina, morcov, ardei, trebuie si ele, nu aveti din toate, macar ceapa si morcov sa fie. Ar fi trebuit si niste rosii taiate cuburi, canci, am inlocuit cu ceva pasta de morcov rosii si ardei mai spre final, merge si nitica pasta de tomate, se poate si fara.

Slide1

Pentru ca am ales sa fac totul simplu, cat mai simplu, sa murdaresc doar o oala, ca sa nu mai patesc precum data trecuta, am legat carnea, sa stea naibi langa osul ala, ca ramaneam iarasi cu bucco fara osso.

Am dat rasoalele prin faina.

Slide2

Le-am prajit putin in ulei de masline (dac ama intrebati pe mine, merge de oricare, dar cum, mai nou, nimic nu se mai poate face daca uleiul nu e de masline si cum reteta originala asa zice, fie, treaca si de data asta).

Lumina la mine bate, dupa cum se vede, cam cum erau emisiunile vazute pe vremuri, partial color.

Slide3

Am scos rasoalele (nu as fi facut-o dar nu aveam loc sa invart in oala) si am pus legumele, separat am pus niste apa la incalzit. Cand s-au calit usor legumele cu sare, am adaugat pasta de ardei si morcovi (v-am zis, daca aveti rosii, bune si alea), boabe de piper verde, putin rozmarin si patrunjel, pentru aroma.

A, nu am pus poza cu bolborocii ca sa stiti cum se pune apa la incalzit/fiert, ci pentru ca erau frumosi ei acolo, semanau cu un wallpaper pe care il aveam eu mai de mult.

Slide4

Am pus carnea si legumele impreuna si le-am zapacit nitel, apoi am adaugat apa calda, cat sa depaseasca rasolul, cam de doua degete de-ale lui Florin Piersic, asa.

Slide5

Am lasat la fiert o ora (depinde de carne, cat de batran a fost vitelul sau tanara vaca). In supa-sos ramas/a am pus pastele si am amestecat bine, sa nu se lipeasca. Am pus capacul si am lasat sa bea si pastele din supa-sos.

Slide6

Pe care l-au baut. Pe tot. Am pus apa si nu vin sau supa pentru ca, vinul schimba gustul, eu voiam mai mult aroma de legume si rasol, supa nu necesita, din respectivele ingrediente iese o zeama destul de supa pentru a mai avea nevoie sa mai pui supa, daca intelegeti ce supa mea vreau sa spun aici.

Slide7

La final, in farfurie, am pus si parmezan proaspat ras.

Slide8

Evident, chiar si facut asa, simplu si nebibilit, este un fel exceptional pe care vi-l recomand cu caldura, mai ales in zilele de post sau in vacantele in India.

rororo

5 gânduri despre &8222;Ossobucco la kukta&8221;

  1. HAHAHA ghici ce aud eu in acest moment??!! draicucar!! pana si pe omul a ajuns sa-l enerveze. o carne cu gust de carne!!!!!!!!=))

    La subiect eu n-am ajuns sa incerc asta, pana acum!

Lasă un răspuns

