Gingiumingiu de weekend

Gogosi, paste, peste, pateuri, intr-un cuvant, minuturi, in mai multe, nimicuri.

Dar gogosile vi le arat, pentru o nulitate in ale dulciurilor, au iesit super.

Slide1

V-am spus, aluatul l-am facut, de fapt l-am repetat, dupa ce il pusesem la papricas, pentru galustile din supa de rosii.

Anume am amestecat oua cu branza (fagaras si putina telemea in cazul asta), faina cat sa se lege aluatul si un varf de lingurita de bicarbonat. Important e aluatul sa stea cuminte macar o jumatate de ora sa faca bulbuci.

Slide2

Cam asta este consistenta (broboanele alea de branza dulce dispar la tratament termic (prajire, fierbere).

Slide3

Le-am prajit in baie de ulei, puse cu lingurita data prin apa.

Slide4

Sigur seamana cu alte retete de gogosi, cred ca alea cu iaurt, nu-s mare inginerie, dar pentru mine e o mare realizare 😀 Nu am avut zahar pudra in casa, le-am pus nitel zahar tos si scortisoara. Se fac foarte repede si se halesc la fel de repede. Pardon, se papa.

Slide5

In continuare, pohta de paste … paste si … paste.

Paste cu ton: am calit usor in ulei de masline putin usturoi tocat, ardei iute si patrunjel, am adaugat o cutie de ton, am mai amestecat putin si am amestecat cu pastele.

Slide6

Paste cu branzaturi si broccoli: am topit unt, am amestecat smantana, branza cu mucegai si putin Fagaras (aveam in plus), intre timp au fiert si broccoli pe abur, odata cu pastele, am amalgamat totul si am presarat piper.

Slide7

Paste cu varza am mai facut, astea au avut bonus si niste file (mezel), in rest, la fel, varza calita in ulei, sare, piper.

(adevarul e ca eu dormeam si cand m-am trezit erau gata, shhhh)

Slide8

Pateuri cu varza am facut din ce s-a pus mai sus la paste si ramasese si un rest de aluat de foietaj ramas si el stingher de la virsli in aluat.

Slide9

Slide10

Si, in sfarsit m-am hotarat sa vaz ce e cu prafurile alea ne-nocive in care se fierbe peste sau fructe de mare. Si am decis sa fac un pastrav rasol.

Slide11

Initial m-am cam speriat, mirosea asa, a vegeta praful ala de supa, dar fiert a devenit mai uman, pus pe peste chiar in regula. Am fiert pestele in supa si l-am mancat ca atare, doar cu zeama de lamaie, patrunjel si ulei de masline.

Slide12

Bine, daca nu era la pret redus nu luam prostia aia, parerea mea e ca nu merita, chiar daca nu a fost foarte rau. Intai ca nu e cum arata si scrie pe ambalaj, nu avea nici un fel de bucatele de legume prin supa. Mai apoi, ca nu e atat de complicat pentru un rasol de peste sau altceva sa fierbi niste legume cu vin. Si mai sunt doua plicuri in cutie … Supa ramasa a mancat-o Casi, i-a placut.

Si ceva cumparaturi, astea mi-au fost bagate pe gat si inca nu le-am desfacut, sunt mari si mi-e mila de ele, or fi bune? Tin minte ca nu erau ieftine cand le-am vazut ultima oara, merita sa le desfac sau fac un concurs cu premii si le ofer cadou? 😀

Slide13

Dar chiar am cumparat ceva, am fost dupa patrunjel, hartie de copt si paine si, bineinteles ca m-am benoclat la raftul cu produse la jumatate de pret. Bafta, am gasit ceva de la Valmar. Nu stiu daca stiti, astia au si carnati de plescoi si mai multe lucruri bune, fara E-uri, da, expira maine toba aia, dar e bucatica mica. Foarte buna, scumpa, dar la jumatate de pret e chiar ieftina. E condimentata bine cu usturoi, are ca lumea carne si zgarciuri de urechi, nu e numai gelatina chioara. Ba chiar trazneste a usturoi, deci, misto.

Slide14

Cam atata, gingiumingiu de eliminare si ordonare a frigiderului, cat de dieteticos si postitor este, nu ma pot exprima.

Apropos, la emisiunea aia cu femei de poveste, de la procinema, am vazut emisiunea despre Stela Enache. Foarte misto tipa si povestea, atata modestie pentru cineva care a fost, fie si discret, o legenda, m-a impresionat.

rororo

8 gânduri despre &8222;Gingiumingiu de weekend&8221;

  1. zacusca de fasole e buna, are gogosari – ardei pirliti corect, nu opariti, fasolea e bob mare, cremos si gustos
    boabele de piper intregi, sosul de rosii bun, asezonata corect. doar citeva coji de gogosar sau ardei scapate se mai simt
    zacusca de vinete – nu stiu, ca nu am cumparat, dar daca aia de fasole e buna, ar fi si asta de vinete
    pofta buna

  2. Tzi-ar gingiumingiu de ras! L-am facut si eu cu mentiunea ca bicarbonatul a disparut in triunghiul bermudelor dupa oala verde, stii tu cine e responsabil de asemenea fenomene, si-am pus praf de copt!

    Raspuns: sunt bune gogosile astea.

  3. Buna ziua, mai intai!
    De politica asta a unor magazine, cu produse reduse la jumatate de pret in prag de expirare m bucur si eu. La Kaufland am observat ca au in fiecare zona: lactate, bacanie, legume, mezeluri. Printre acestea, mai mereu, branzeturi italienesti si somon fume, sau lucruri mai scumpe de care altfel nu te prea atingi. Si la Selgros, la care n-am mai fost de mult, erau astfel de „cutii ale milei”. Chiar ma intrebam ce se intampla cu supermarketurile mai mari, ca ei sigur au un stoc mai mare de astfel de produse. Cred ca acestea ajung in mancarea gatita pe care o comercializeaza.
    O saptamana frumoasa sa aveti!

  4. Unele ajung in mancarea gatita, ca nu pot sa puna la reducere, de exemplu pui, sau peste „proaspat” a carui prospetime este in functie de fasonare, de cum ajunge in final pe gheata.

    La peste, de exemplu, cand e intreg, e cel mai proaspat (bine, aia vii, is vii, nu se pun), cand incep sa se vanda transati, credem noi p[t cei ca mine care nu prea se pricep la filetat pesti, deja iese din termenul aluia intreg, il fileteaza si se eticheteaza in ziua respectiva si, daca tot nu se vinde, ajunge peste pane, chiftelute, ce se mai face pe acolo, fireste, termenul de garantie incepand din ziua gatirii.

    Produsele ambalate, mai ales conserve, branza, mezeluri afumate, stim cu totii ca nu expira cu una cu doua de cand mai aveam neamuri la tara care mancau un an din slana porcului pastrata in pod sau din babicul ascuns in beci. Iar de telemea expirata, haidi mah. Branza cu mucegai „nobil” saraca, e stricata din fabrica, dar tot mai expira odata 😀

    Nici eu nu iau orice, ultima data si foarte des, de altfel, au la greu iaurturi cu diverse, fructe, cereale, blabla. Am luat odata de curiozitate un iaurt cu am uitat ce fruct exotic. Bleaaaah. M-am lecuit.
    Si dvs asemenea.

  5. Acum depinde cat de internaut esti! sunt unii care cred cu sfintenie in chestia cu data expirarii! degeaba le-am spus, degeaba le-am demonstrat( un iaurt uitat de vreme in frigider dupa o luna nu avea nici pe dracu) l-am mancat demonstrativ si va scriu!

    Iar conservele, am avut un borcan de zacusca uitat in camara l-am regasit dupa 3 ani, nu parea afectat! Stiu ca vorbeam cu fetele daca sa-l mananc si una mi-a raspuns direct: are mucegai?? NU , miroase a acru?? NU! s-a facut mucilaginos?? NU!
    Atunci e bun! N-a murit nimeni de la el!

    Nici eu nu ma pricep la filetat peste si inca n-am murit! Desi are mercur, o sa mor de la ala :))

  6. ca sa nu mai vorbim de alcooale, am gasit odata un vin expirat de peste 20 de ani, mama ce bun a fost, nu mai mentionez un anume glenfiddich, ala expirase si mai de mult saracul, iti trozneau urechile de la el.

Lasă un răspuns

