D’ale internautilor

Adica ce mi-a atras atentia azi, na, sunt multe stiri interesante, de politica nu ma ating, apar tot felul de balarii dar am gasit si cateva treburi pe care vi le arat si voua, le-ati vazut, bine, nu, si mai bine.

Yahoo preia de pe gandul harta salariilor din Romania. Cica ele cresc, scrie acolo ce si cum. Nu contest datele statistice (decat in campul muncii, de cate ori nu am primit Nielsen cu date despre marfa care nici macar nu exista pe cuprinsul tarii, ei anuntandu-ne o crestere a vanzarilor, oho, deci si statisticile astea sunt mai din burta, mai in serios). Explicatia logica nu o vad, in conditiile in care somajul se duce la vale, angajari sunt din ce in ce mai putine, sa zicem ca or creste. Dar cum? Dau trei afara si cresc putin salariul unuia care munceste cat patru? Asa ar avea rezon.

De acolo dau peste harta salariilor minime in europa si in lume, conform aceluias gandul care a alcatuit cele scrise, cica, pe baza Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE). Presupunand ca ar fi corecte datele, crestem, crestem, dar uite ce zic statisticienii (nu stiu, repet, cat pot fi de corecte cifrele si la cate tari se raporteaza, de unde au luat datele pentru fiecare tara in parte) hai sa presupunem ca presa stie, are dreptate, ei bine …

Primele locuri, Australia, Luxemburg, Franta, Italia si belgia, de la coada la cap, dupa Mexic suntem cei mai de porc.

Conform publicatiilor (care nu prea stiu multe, dar scriu), suntem ultimii, dar crestem. Bravo.

Inca o stire preluata de yahoo de pe mediafax este legata de falimentarea celei mai vechi fabrici de papusi de la Arad.

Fata de ce Barbie se gasesc acum, sigur ca nu mai prezinta interes, pentru nostalgici (ca mine), lasa asa, un gust amar, macar de ar fi facut o fabricuta sa faca papusile si sa le vanda ca „vintage”. Ciar zilele trecute vazusem in Auchan (sau Real) niste papusi de la Aradeanca, e drept ca pe langa sclipitoarele, vorbitoarele si umblatoarele jucarii noi, astea, care stiu sa zica doar „mama” cand le dai cu fundul in sus, pareau despreinse dintr-o veche si inexistenta, azi, realitate.

Am fost eu mai baietoasa, dar doua papusi tot am avut, Liliana si Maria. Multe se numeau Nadia (erau anii aia, dupa celebrul zece) cum vad ca s-a pastrat si pe site-ul oficial Aradeanca. E drept, la varsta la care incepusem sa ascult viniluri cu Iris si Holograf, una a fost decapitata si pe cealalta am machiat-o ca pe Gene Simmons, dar tot imi amintesc cu drag de ele, mai ales ca cea care arata precum solistul de la Kiss a facut furori printre mamicile vremii (ptiu, drace).

Nu stiu ce sa zic (incep si eu asa, na), mie, personal, imi pare rau.

Pe astia ii mai stiti? Tot Aradeanca ii facea:

papusi-aradeanca-anii-80

Prin anii 80, cand ne jucam cu titirobilul si inca mai aveam telefoanele cu cheita la care „vorbeam” (nu, nu aparusera mobilele de jucarie).

titirobil-anii-80

telefon-cu-cheita

Sursa fotografiilor: etimpu.com.

Trecand la ceilalti, peste gard, cateva chestii simpatice. Oricum, daca vreti sa vedeti chestii simpatice, daca va intereseaza invierea, patele si alte blablauri, ateliere cu copiii, decoratiuni misto, luati la pas craftgawker, are multe idei simpatice si nu numai.

Eu am retinut cateva tampenii. Ukrainian Thrill Seeker, adica un nebun se agata de tot felul de cladiri numai ca sa fie, saracul, angajat cascador, vorba celor de la hiconsumption.com de la care preiau o fotografie: someone please hire this guy!

Ukrainian-Thrill-Seeker-Hangs-From-High-Elevations-in-Death-Defying-Photo-Series-2

Si doua chestii care mi s-au parut urate si/sau tampite. Una din ele este o chestiune care m-ar fi socat daca nu as mai fi vazut la TV niste englezi care prezentau ca pe inventarea rotii cum se gaureste un plastic cu un cui inrosit in foc.

In articol suntem invatati cum sa facem cusca patrupedului aurie. Nu m-as fi gandit niciodata la asta. Cum, o iau, o scot afara, o pun pe un carton si o vopsesc?

wow!!!!!!!!!!

Riley6-1024x682

Multa lume trilulilu, Riley saracul nu are nici o vina. Era sa uit, sursa, saylor-made.com.

Si ultima chestie, nu stiu, poate numai mie mi s-a parut hidoasa, este de pe un site, thehousethatlarsbuilt.com, care printr-un tutorial prezinta cum se fac niste masti/caciuli, nu stiu ce se vor neaparat, pentru copii. M-am si speriat cand le-am vazut, cred ca si copiii ar avea aceeasi reactie ca frumusica din imagine care a fost, banuiesc eu, fortata sa poarte animalul ala pe cap (care nici macar nu imi dau seama ce reprezinta).

how-to-make-animal-masks-diy-out-of-cardboard

sursa pozei este <a href="thehousethatlarsbuilt.com„>aceeasi.

Momentan atat, ca nu o sa va arat tot netul stiu ca puteti si voi, astea mi s-au parrut mie interesante pe ziua de azi, mai sunt si chestii legate de constructii sau filtre de epurare a apei, dar alea nu cred ca va pasioneaza.

rororo

16 gânduri despre &8222;D’ale internautilor&8221;

  1. hi hi…eu mai am doar palaria celui cu bluza rosie… si mai am si vreo trei nadii…si l-am avut si pe ratoiul donald….doamne ce vremuri…cand pateul era pate si parizerul super gustos…

  2. Am avut si eu cosarul, ala imbracat in negru, si avea si scara, ptiu, noroc cu tine, uitasem de el. Si masina de spalat cum zice cofi am avut, scria pipi pe ea 😀 mergea cu baterie patrata. Si doooooonald.
    Noroc cu tutorial ala cu vopsitul, chiar cautam asa ceva :)))))))))))

  3. E liber la nostalgii, da?
    Eu am avut papuşa Sânziana, lux nu alta! http://papusiaradeanca.blogspot.ro/2009/10/papusa-sanziana.html Doamne, am căutat „păpuşa Sânziana” şi mi-au apărut nişte paraşuteeee…
    Oricum, mai circulau în epocă şi unele ruseşti, hidoase, nu se comparau cu ale noastre! Aveau faţa tot din plastic tare, păr sârmos şi li se stricau repede ochii!
    Titirobil ca ăla am avut şi eu, cu găuri roz şi turcoaz! Chiar am insistat la doamna librăreasă şi mi-a desfăcut câteva cutii până mi-a convenit culoarea!
    Dar cel mai mult m-am jucat cu o Barbie autohtonă până printr-a şaptea, spre disperarea alor mei! Dar ce voiau, să plec cu băieţi? De fapt nu mă jucam, mai degrabă croitoream, pentru că îi faceam toată ziua haine. O tunsesem îi mai şi căzuse din păr, ce mai, Barbie în mizerie!

  4. Legat de „cowboys” şi de indieni, îmi amintesc de o scenă dintr-o librărie când un băieţaş, cam al străzii părea el, a intrat, a întins peste tejghea nişte mărunţiş şi a cerut „doi cai boi”! Evident că se referea la acele jucării de plastic. Parcă şi copiii ăştia erau mai copii decât echivalenţii lor din ziua de azi şi cu mai mult bun simţ!

  5. Barbie autohtonă era o păpuşă de plastic, de vreo 20 cm, costa 27 de lei şi era echipată cu o pereche de picioare lungi şi două ţiţi. Si avea, bineînţeles, păr lung şi blond. Cel puţin aşa era a mea. Era pentru fetiţe mai mari.

  6. si maria mea avea tzitzi, dar era bruneta si cu parul cretdar era inalta, tot facuta de aradeanca. uite ca poate ar merge un magazin de vintage-uri din astea, in anglia se vand de rup jucarii vechi, in special papusi si ursuleti.

Lasă un răspuns

