Ce nu fac eu pentru comunitate

Cumpar sa pozez etichete. Vrajeala, de fapt aveam chef de nitica fasole pentru salata de ceapa si am zis sa iau de la magazinul din colt, nu citii eticheta decat acasa. Acum am mancat, ce era sa fac, ba am si plusat la capitolul E-uri nocive.

Asta o luai (avea si fara carne, as fi redus la jumatate MSG si ce mai are), deci asa nu. Si nici nu e nemaipomenit de buna.

Ce contine porcaria de la Mandy, priviti (da, am mancat nitica, ce era sa fac, fiecare cate putin din cutie, sa ene fie de rau).

Nu inteleg ceva, ca am mai luat conserve de fasole, numai vidate, fasole si legume. De ce mama ma-sii daca le viedaza trebuie sa bage toate rahaturile alea? La mezeluri inteleg, ca am facut merceologie la scoala, dar la conserve? E absolut absurd. O sa fac intr-o zi o conserva, hai, doua, sa vad daca mi se strica, daca da, va spun, asa, ca experiment (stiu sigur ca nu se strica sterilizata).

Oricum, dintr-o cutie am mancat trei insi, nu cred ca dam coltul, adica nu azi. A doua oara nu mai am pofte din astea. Sa le fie jena.

Si mie rusine ca daca tot am comis-o, m-am dus si am luat si un colt de parizer afumat (am vrut sa fac un mic dejun englezesc, in amintirea unuia din Creta, dar nu aveau cine stie ce la magazin) asa ca iaca, sa nu ziceti ca nu e transparenta treaba, am comis-o la greu.

Rosii, ardei, parizer, pita, pe gratar, prostia de mai sus, masline (astea nu sunt de englezesc, dar am zis Creta, da?) si mustar. Huo (mie).

Bai dar unde o fi reteta aia de ardei de am zis eu ca e ratata si e super de pus in te miri ce? Ca nu o gasesc neam. E, aia e, rororo.

Rasol, adica, mai exact, cum imi place mie rasolul

V-am zis ca am dat peste un rasol dezosat foarte bun, am facut ciorba de vacuta si era sa o vaduvesc fix de vacuta, asa ca am ajuns la o concluzie, mie asa imi place rasolul.

Stim, cred, cu toti teoria, ca sa iasa supa buna, carnea se pune in apa rece, ca sa iasa bun rasolul, in apa fierbinte. De aceea Pastorel spunea ca nu se poate sa faci si supa si rasol (bune).

El nu a prins comunismul cu fata umana sau inumana, acum si atunci, nu se mai arunca nimica. Sunt deja retete celebre dintr-un amarat de pui (care avea tara avea si congelator, apai aceia nu le stiu pe astea dintr-un petreus), adica ceva gen: supa, friptura, pilaf, salata, snitele, chiftele (am uitat, mie mi-au iesit odata sase sau sapte feluri).

Ei bine, asa si cu rasolul meu, o fi cum zic maestrii dar supa nu se arunca, chiar daca o dau la rororo tot nu o arunc. Insa eu procedez nitel altfel si asta numai pentru ca imi place mie cel mai mult carnea fiarta asa. Deci sa rezumam.

Am gasit la pret bun rasol fara os (sigur ca da, merge si cu rasol cu os, ossobucco, pe romitaliana, dar atunci nu mai conteaza portionarea). Daca e bucata intreaga, sa fie sanatoasa, ca eu tot o tai bucati. Iese mult mai misto asa, pe incercate si pe luate. Plus ca se poate fasona fix cum vreau sa o mananc.

Eu am pus la fiert apa cu morcov si ceapa, la condimente si legume, dupa chef, numai sare sa nu fie in zeama. In apa clocotita am pus carnea.

Si, ei bine, da, am lasat sa fiarba. La kukta, de preferat, ca daca e vitel model gerovital la oala normala mai bine pasteti o vaca noua decat sa asteptati dupa ea.

Si asta e tot, apropos de tehnica, dar nu e tot, apropos de servire. Bineinteles ca la prima degustare pun numai sare si piper. Dupa care, adjuvanti, eu am facut pasta din ardeii iuti (unde ma-sa o fi reteta aia?), hrean, hrean cu sfecla, mustar, ce va place in rest.

Imi mai place si cu supa pusa peste (plus ardei iute plus ceapa marinata).

Alta varianta misto e cu taitei si, in loc de sare si piper, cu sos soia.
Plus, fireste, ardei iute.

Sosul ala de il luai eu e de la Fuchs, a doua oara nu mai fac greseala, e o porcarie, dar supa, buna.

Stiu ca e o reteta simpla, dar mie imi place la nebunie rasolul astfel valorificat, efectiv se topeste, taiteii astia de orez de la Mega eu ii clatesc cu apa rece ca sa se opreasca din fierbere si sa nu devina gelatinosi.

Am uitat sa spun ca am aruncat si nite frunze de busuioc (nu tailandez, normal) si am pozat cand era castronelul la final.

Pentru cei ingrijorati de silueta, bolurile sunt ca un caus de palma, mai mare, asa ca mai am front de lucru si pentru alte retete pe baza de rasol din asta cum imi place mie, deci stati linistiti si rororo.