Cheesburger aproape bio

Burger am mai facut, nu o data, e apreciat, astazi am fost la cumparaturi … dar despre asta la final.

Toata treaba a plecat de la o tura de cumparaturi, cum javra e inca mica, ii mai iau carne cruda, sa isi formeze muschii diabolici. Si cum nu rezist, dar nu rezist, sa nu fur din ea, oricat de putina iau, fac un burger (mai fur si altfel, o sa vedeti).

Pozele le pun cronologic si poate fac rezumatul la final. Asadar am folosit pentru chiftea: carne tocata de vita, sos iute-dulce si acru, mainoeza Heinz (nu mai iau, e naspa, eram curioasa), mustar cu hrean, cognac, sos Worcestershire, Tabasco, ketchup de casa (nu e in poza, am uitat). Si pentru garnitura, un cartof mai baban.

Am amestecat bine ingredientele (nu si cartoful, da?) si am completat cu sare si piper.

Intre timp mi=a mai traznit sa pun si altele, mai ne-bio asa, cu e-uri, dar la momentul oportun (Babybel).

Am gustat pasta rezultata sa vad daca ii mai trebuie ceva. Pe un colt de chifla cu nitel unt. Mi s-a parut super echilibrul de condimente asa ca am tot gustat de se stresase rororo ca ii mananc portia.

Cartofii i-am prajit la cuptor cu sare, putina bere, curry (aveam chef) si putin ulei de arahide. Separat am pregatit cosciugul burgerului: o ciabatta, ceapa, rosie, ardei si branza (Babybel, v-am mai zis odata, E-uri, de aia nu e bio sau zloufud burgerul meu).

Cartofii i-am intors cand inca mai erau „al dente” ca sa nu se rupa, de aia sunt asa luciosi, mai era bere in tava.

Am facut burgerul dupa forma chiflei, statuse deja la frigider ceva vreme (da, am mai gustat 😀 ) si am pus pe gratar, pardon, pe grill, carne, ardei, ceapa, rosie. Rosia de gradina fiind, era cam coapta si nu s-a tinut tare dar nu a fost bai ca am pus-o in capacul scobit al chiflei.

Branza am pus-o pe chiftea dupa ce am intors-o. Cum bine stiti, se intoarce cand se desprinde singura de pe gratar. Pardon, grill.

Pe paine am mai pus si nitica maioneza si ketchup si am finalizat montajul.

In zadar flamura verde o ridica inspre oaste caci afara ploua ploua si nici nu era ora doua, asa ca pozele, am vrut sa le prezint macar vag apetisante, dar e bezna ca in Finlanda.

Sa nu credeti ca bucatarul nu mananca, ei bine, ba da, ca sa vedeti ca e reality show, va arat si portia mea, fara misto. Rosia e cherry spre mini-cherry si de la ceapa am prins un miez.

Dupa atata diaree verbala sa va zic pe scurt ce va urma: must prea ca la bloc, am facut arsice vita de vie din geam.

la capitolul cumparaturi, cateva chestii interesante, nu ca ar fi ceva unic. Ca alte produse Lactate Harghita, branza de burduf e foarte buna. 9.39 ron batonul de 300g. Lurpak, face si niste porcarii, vedeti eticheta celor care se intind pe paine si nu se intaresc, a bagat unt in bucatica mica (la cat costa, cred si eu). Mi se pare comod. 82% grasime, 5.19 ron pachetelul. Mancam putin unt, deci meritam.

Dar cel mai haios e ca am luat icrele astea sa ii fac de ras pe cei de la Clever.

Icrele ( cu E-urile de rigoare ca toate cele din comert, sau aproape toate) costa numai 1.99 ron. M-a intrigat ca scrie mare icre DE crap cand ele contin aproape aceeasi cantitate de tarama, icre de calitate inferioara. Adica era corect sa scrie SI icre de crap. Culmea, da, stiu, E-uri, ma asteptam sa fac o poza si sa le arunc, ca de 2 lei nu moare nimeni nici in criza, e ca sunt bune. Adica seamana cu alea tarama de la tavernele grecesti. Nu devin fan dar e interesant, pana la urma minciunica de pe eticheta nu le-a stricat.

In rest, uitandu-ma la cosul de cumparaturi, nimic spectaculos nu am luat, jur cu mana pe cuore ca acum un an pe aproximativ aceleasi cumparaturi pentru casa (nu intru in amanunte, un cascaval, un pastarnac, un cur-papier) dadeam sub un milion vechi, acum dau peste doua. Daca va intrebati unde sunt banii dumneavoastra, e usor de vazut. Asa ca nu va salut eu ci potaia, cu strasnicul ei strigat de lupta (sa o vad eu dupa ziua de vineri daca o sa il mai aiba).

Si daca tot am amintit de Finlanda, tara beznei, a alcoolicilor si cu cel mai mare numar de sinucigasi europeni, pun o melodie pe care nu am mai ascultat-o de mult si care ma facuse sa cred ca voi putea vreodata sa invat finlandeza (ca nu se stie, daca ramane fara populatie? mai o ciroza, mai un streang).

24 de gânduri despre &8222;Cheesburger aproape bio&8221;

  1. Nu m-am putut abtine! Te-am vizitat, am ras si acum ma duc la cumparaturi.
    Mai…ai furat din mancarea catzalusei! Ha, nu te-ai putut abtine :)))

  2. ce pofta mi-ai facut cu burgerul ala! la Munchen am mancat cel mai bun burger ever, intr-un restaurant de profil, nu-mi aduc aminte numele
    cat despre cheltuieli, chiar de dimineata vorbeam cu colegele si ne minunam ca proastele cum dam noi mai multi bani decat am fi dat anul trecut pe aceleasi chestii sau chiar mai putine
    pupa fetita pentru vineri, o sa ma gandesc la voi!

  3. E dementiala melodia :)) Si jocul aluia si tot. Stiai ca sunt fan ohne zucker?

    am probleme cu potaia cu memoria reziduala, nu vrea sa iasa din casa pe ploaie, ii fac niste bucatele de haleu mici mici sa o scot altfel decat cu forta. ea a fost gasita, am ami zis, fix pe vreme din asta si se pare ca i-a ramas in memorie, desi multi spun ca nu au cainii asa ceva, pe lunga durata. pot sa ii contrazic. acum cum ploua incep sa o tarasc nitel, dar cu forta nu e nici o mare inginerie, asa ca o luai cu mici gustarele (ce biscuitu meu am prin casa) asa ca din carnea aia o sa ii fac niste chiftelute mici mici mici sa o duc cat mai departe.

    e terorizata de ploaie.

    sarumana stelu, am scris amandoua odata asa ca am editat. pupam speriata de bombe.

  4. Draga Dana, am o intrebare nelegata de reteta de fata. Am incercat de 2 ori sa prajesc cartofii in apa cu ulei, tu ai mentionat de citeva ori metoda, si mi s-au lipit rau de tot de tigaie. E vreo inginerie (temperatura, vasul, proportia apa/ulei, intorsi/neintorsi, spalati de amidon, etc.)? mersi pt raspuns. Elena

  5. Uite la poze ca te prinzi de proportii, e in functie de cartofi, ideea e ca apa nu trebuie sa ii acopere, sa fie numai cat se inabusesc apoi se prajesc.

    https://aphextwinz.wordpress.com/2009/10/26/cartofi-prajiti-o-metoda/

    Ideea e de la cartofii fierti si apoi prajiti, numai ca astia nu absorb deloc ulei. Nu pot da proportii ca nu am cantarit apa si cartofii, ulei am pus cum scrie acolo, putin pe fundul tigaii. Am mai auzit ca nu a iesit unora, nu prea pricep de ce.

    Fireste, tigaia sa fie antiaderenta, nu ii spal de amidon, ii intorc o singura data, cam ca pe cei la cuptor. Mie imi pare clar din poze cum e treaba si nu pricep de ce nu ies. Bate-ma, omoara-ma, nu ma prind.

  6. iar sunt pe langa subiect: ref. forma de silicon, a mea a fost 9 ron, de la un magazin tinut de un arab. asa ca daca ai specimene prin Salajean ;), intra prin magazinele alea. forma e super super ok!

  7. castrat, taiat pinten si eventual higroamele.

    fata aci is scumpe in draci magazinele arabesti. la „chineji” e mai ieftin, da e si mai departe. lasa ca nu mor fara, ziceam numai asa.

  8. io nu gasii la pretul ala, aia ziceam. nici nu ai idee de cate bafte avem nevoie, fac cheta, pt poataie, io, al batrn. si nici nu va zic ca evorba de zeci de milioane. as pune o melodie dar nu am idei, katze?

    ps: aia cu cheta e la misto.

  9. Hop si eu la semnat condica! Ha,ha uite aici o melodaie….. Am fost la 2 concerte ale lor! Cu traducerea mai greu, dar stau la dispozitie + zazuza+ goagal! Merita, au melodii pt toate situatiile complicate din viata.
    Sant preferatii mei :))
    Pt catzalusa mai am o melodaie, tot de-a lor!

  10. Super tari melodiile :)) gasesc traducerea si pe gogu, chit ca e hilara, dar ma prind io 🙂

    Nu stiu ce are wordpressul tot imi cere sa aprob fiecare comentariu desi eu am setat sa intre automat de la ai mei si daca nu sunt acasa sau la comp ramane mesajul in aer.

    E mai rau ca nu prind germana sa ma amuze din prima ce zic, dar nu e bai. Asa cum sunt „fara zahar” ai nostri?

  11. Tizo, daca nu iti iese, da-i incolo si fa clasici, asta e. Mai multi mi-au zis ca nu le-au iesit, o fi de tigaie, de ulei, de cartofi, de aragaz, e o intreaga alchimie in bucatarie.

    Pentru putin.

  12. ahahahaha, Katze, cat de tare! daca e nevoie de traducere, zi, soro, desi iti zic de pe-acuma ca e cu facut rost de bani (asa zice in cantec 😀 😀 :D). dupa ce te calmezi cu catelul si alte cheltuieli, te pun in legatura cu mama, ca ea stie de unde sunt formele cu 9 ron 😀

  13. Eu prefer sa fierb cartofii, dar nu de tot, api ii scurg, astept sa se raceasca, ii tai ca pentru prajit si ii azvarl in ulei incins. Ies foarte buni!

  14. zuzule, dupa ce me calmez cu potaia ma operez io. deci fix forme nu ma duc sa caut.

    mai bine ma inveti germana (stii cantecul?)

  15. 🙂 Imi place ca va place! No, summa summarum: Banküberfal = Jefuirea unei banci! Si-acum ma strofoc cu traducerea, proza!
    Frigiderul e gol, pusculita asemenea. De saptamani n-am mai avut un snitzel in burta. Ultimul cec s-a dus nu sant lichid, sau nu am numerar ?, de la banca si asa nu primesc nici un credit. Ieri m-a dezmostenit si mama, iar la usa sta executorul? (parca asa se spune in romaneste). Intr-un cuvant: situatia este fatala, deci ajutorul, jefuirea unei banci!
    Refrenul: pt rima: Banküberfall, das Böse ist hier und überall = raul este aici si peste tot!
    Pe cap am un ciorap de la Palmers si-mi zic stand in fata bancii: o jefuiesc! In loc de pistol, degetul in buzunar; nu pot vedea sange, deci trebuie sa fac bluff( corecteaza please!).
    Mainile sus strig, acesta este un atac. Daca nu cooperati fac scandal.
    O bunica se intoarce spre mine si-mi spune: Tinere, fi bun si treci, stai la rand.
    Dupa o jumatate de ora am ajuns in sfarsit la rand, degetul mi-a ramas teapan de la atata asteptare.
    Si zic: hai iesi cu banii( Marie) . Casierul ma intreaba: dar ce aveti ?
    Mi-e foame si sete si lasa blabla, eu sant cel care goleste casa de bani, cel rau!
    Casierul zice: Nu! Dar ce va inchipuiti?! No bine zic eu, atunci platesc eu ceva!

  16. merge bluf, ca shperla nu suna bine :)) aci asa se zice, ca e la shperla.

    foarte tari versurile si ghici de ce. iar am avut bai cu banca, prietena zazuzei, BRD, niste incompetenti.

  17. katze, tot aia e. si da, io blufez atat la poker cat si la bridge 😀

    zazu, i-a scolit o laie, numa pe pile is angajati si se vede. sa ii sparg in nas. si stai asa ca o sa mai am de-a face cu ei. odata m-au lasat pionier, am cerut sa imi anuleze un card si le-au anulat pe toate. sa vezi ce misto a fost sa las cosul ed cumparaturi in magazin si sa nu pot scoate un leu de pe card.

  18. Maaaai, io sant tare inapoiata : nu ma joc cu cartile!
    Si pe mine ma distreaza ohne Zucker! Hei, poate te-ar ajuta sa iesi din criza!

Lasă un răspuns

