BD la munte si la mare – Turcia, Bulgaria

Sâmbătă, 7 Mai 2011

10.20 În cameră toată lumea doarme. Afară oraşul se trezeşte la viaţă.
10.30 A trezit-o telefonul pe Dana.
11.15 La Destereciler pe Hükümet Caddesi 71 (unde am mâncat aseară) se mănâncă ciorbe foarte, foarte bune.
12.00 Am stat puţin pe faleză, pe malul Mării Marmara.
12.17 Dur! Adică stai!
13.15 Am ieşit din Lüleburgaz. Mai devreme în Muratlı am trecut pe lângă o terasă la marginea drumului dar şi lângă o cale ferată. Scaune şi mese mici şi plină de oameni.
Turcii nu prea opresc la treceri de pietoni. Pietonii traversează circumspect când ne oprim să-i lăsăm.
Câinele e mult mai bine. A făcut caca, a păpat niţel, acum nani la mine în braţe.
15.00 Kırklareli. Am spart aici vreo 100 de lire pe shopping, döner şi boreki.
16.20 Güle güle!
16.35 Bulgaria ar trebui scoasă din UE!
16.40 Ne-au luat 6 euro pentru că am mers printr-o baltă cu apă.
16.50 Cai pe dealurile de lângă Malko Tărnovo.
18.10 Am plecat din Tsarevo pe malul Mării Negre.
18.30 Traversăm râul Ropotamo în Bulgaria. Nu-i ironic?
18.40 La Ravadinovo trecem pe lângă un castel-hotel în construcţie.
20.40 Stăm în Sozopol. Apollonia Pontica. Oraş cu multe vestigii, case frumoase, taverne, peisaje superbe, pietre, flori, pescăruşi, lilieci. Am ras o pizza, am băut oareşce. Gazda vorbeşte germană cu accent bulgăresc, noi engleză cu accent românesc.
20.55 Pe hârtia igienică scrie în bulgăreşte. WTF? Nu înţeleg ce scrie, par să fie bancuri.
21.00 Mai devreme doi pescăruşi s-au ciocnit şi unul a scăpat un guvide pe terasa gazdei noastre.

Pe faleza, zeci de localuri cu peste, deja intrasem in criza de timp, nitel, hai pa Marmara.

Drumul, pe alocuri, o frumusete.

Ca sa realimentam jivina si sa cheltuim ultimele lire turcesti, am luat un „fastfood” de-al lor, bestial, ceva cu carne de oaie, pilaf, iaurt, muraturi, yufka. Si la ei si la greci excelente minuturile de pe marginea drumului si la pret decent.

Cu chiu, vai si nervi am trecut granitele alea de porc si intr-un tarziu am parcat in Sozopol. Bere si pizza, vant si frig, malul marii noastre.

Iara ne-am cazat ieftin, bine, curat, camere mari, ascuns caine ilegal, plimbat o tura prin orasul vechi pana s-a intunecat de tot.

Oraselul e superb si nu cred sa ia in totalitate mai mult de o zi, hai doua. Terasele de pe stanci sunt deasemenea spectaculoase.

Biserica medievala, case, lilieci (batmani, bre), garizi de vanzare.

hard roc aleluia, nani.

3 gânduri despre &8222;BD la munte si la mare – Turcia, Bulgaria&8221;

  1. Pingback: Ciorba de ardei umpluti « Aphextwinz's Blog
  2. Pingback: Ciorba de ardei umpluti si zeama de varza « Aphextwinz's Blog
  3. Pingback: Cele mai bune chestii din diverse restaurante « Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

