Ciuperci cu smantana si usturoi

De nu stiu cand am chef sa fac ciuperci cu maioneza si usturoi, tot Costachel e de vina, asa ca ma apucai sa strang ce trebuie, numai ca socoteala din sufragerie nu s-a potrivit cu cea din bucatarie.

Asa ca ingredientele initiale au fost ciupercile alea de care va ziceam, luate cu teapa de pret de la Mega Image, ceapa si usturoi.

De ce nu am finalizat? Pai cand le-am pus la fiert miroseau atat de bine, cred ca hribii in special, si lasasera asa un sos frumos, ca nu m-am indurat sa le las sa scada de tot asa ca am adunat repede niste vin alb sec, smantana grasa, putin amidon si cativa catei de usturoi.

Am pus vin peste ciuperci la fiert apoi am amestecat smantana, amidonu, usturoiul si inca putin vin (grasa smantana). Am pus peste ciupercile fierte amestecul asta si am mai dat doua clocote sa se ingroasa.

Asa pofta ne-a fost ca nu am mai avut rabdare sa fac mamaliga sau alte alea, am trantit o felie de paine pe gratar si asta a fost scurta soarta a ciupercilor cu smantana si usturoi.

hard roc aleluia

Astazi e ziua taaa, zi frumoasa ca steviaaaa

La multi ani de ziua ta,
Stiu ca-ti place stevia,
Asa ca ti-am dedicat,
Reteta de neuitat.

La final om bea o bere,
Daca ti-o facea placere,
La mancare cu temei,
Parca merge si jidvei.

Sanatate si multi bani,
Sa ramana peste ani,
Poate cand iti vii in fire,
O sa lasi si mostenire.

Povestea retetei e simpla, a fost o perioada in care maica-mea lucra in comert, pe sistemul de atunci de Pile, Cunostinte, Relatii (nu ca ar fi disparut in ziua de azi) mancam des fripturi. Foarte des, pile la macelari, na.

Rar imi aduc aminte sa mancam buruieni si imi scot acum parleala. Vecina de deasupra, facea o mancare de stevie care mie mi se parea fenomenal de buna, am gustul viu in amintire din copilarie si cum ma invarteam pe langa dansa cred ca am si tinut-o minte. Oricum, ce mi-a iesit seamana teribil cu ce facea tanti Oita.

Ingrediente: stevie (am avut un lighean plin), ceapa verde (fireste ca am uitat sa o pun in poza), suc de rosii, usturoi, sare si un pic de zahar (asta e de la mine, m-am gandit sa ii tai putin din aciditate). Dansa o ingrosa cu faina, eu am pus putin amidon.

Si apoi ce poveste sa va mai zic, e simplu. Am inabusit ceapa, usturoiul si stevia, cu putina sare, cand s-au inmuiat bine am pus amidonul, zaharul si sucul de rosii si am lasat sa se faca acolo sosul.

Merg foarte multe garnituri, piure, mamaliga, paine prajita, am optat pentru orez, asta pentru ca imi place si pilaful cu buruieni. Si ca sa nu ramaie nasicu’ fara proteina am adaugat si un ou fiert moale.

Oul mi-a iesit perfect 😛

Amu astept sa imi primesc berile pentru dedicatie, daca se poate la sursa:

La multi ani bre, vedea-ne-as in Bora Bora.