Gand la gand

Ca un facut, astazi, desi ma gandisem ieri la ea, am vazut emisiunea Laurei e la Paprika (pun la final ce a fost mai exact), la care (Laura, nu emisiunea) ma gandisem ieri cand vazusem o ciorba facuta de ea, la care, am avut alaturi ardeii cu care m-a asasinat prietena Stella.

O intreaga increngatura. Oricum astia sunt ardeii din colectia de muraturi ucigase, mai iuti decat aia de i-am adus din Tailanda, astia, mici si afurisiti, vin tocmai din Puglia.

Ciorba nu are vreo reteta speciala, dar e tot din oase de porc si a mers cu ardeii 🙂

Pe urma mari inginerii nu s-au produs dar intamplator cineva mi-a adus mozzarella (din prima poza), o marca pe care o vazusem folosita exclusivist pe alt site. Si e buna, cu rosii de Sicilia, mozzarella romaneasca si busuioc din geam plus ulei turcesc, infratirea intre popoare.

Si, culmea, tot de Laura (Laurentiu, sa nu facem confuzii) imi amintesc de cate ori bibilesc vreun mic dejun, ea mi-a dat odata un loc in top pentru unul. De data asta, azi adica, am facut masline umplute cu crema de branza, pe rosii si andive.

Ca sa nu umplu de prea multe poze, mai inghesui cateva, ou pus pe cascaval pus pe unt si ca sa nu uit sa va arat cum s-a inaltat busuiocul din geam.

Despre muraturile mele de iarna, s-au topit, am reeditat tot reteta Silviei Jurcovan care a iesit excelenta si tot cu sare iodata. Treaba cu sarea neiodata este un mit, l-am demontat de cateva ori. Sper astia sa prinda iarna. Pusi la fel cu hrean, flori de marar, visin, vita de vie, ardei iute, saramura clasica (o lingura de sare la litrul de apa).

Ravioli cu unt si salvie

Astia stie sa ii faca oricine, astea au fost ingredientele:

Am folosit un singur vas, am fiert intai pastele, le-am lasat la scurs cateva secunde atata cat a fost nevoie sa topesc la foc iute untul si sa il aromatizez cu salvie, sa adaug si pastele, nu s-au lipit deloc desi asa pare in poza, dar am mancat nu ne-am jucat cu mancarea 🙂

Rapid si extrem de gustos.

Adaptare libera dupa stamppot

Asta este piureul acela care se mananca mai peste tot in Olanda, cu andive. Eu nu le-am pus crude (erau babane si belgiene, sa nu se supere cineva) le-am inabusit in unt amestecat cu ulei de masline, am adaugat si putin morcov.

Cat se inmoaie totul separat am fiert cartofii si am pregatit si garnitura la garnitura, pentru patru suflete, unele mai mari, altele mai mici.

Nu am facut decat sa amestec legumele inabusite cu cartofii (unt si ulei de la inabusire a fost suficient), sarea am pus-o tot la andive in craticioara.

Cica a fost mai bun decat oricare mancat in Olanda, imi pare rau ca nu i-am pus si nitel praz. Nu e langa carnati olandezi ci langa mici si pastrama de pui de la bulgaroaica (si iarasi a iesit o infratire belgo-romano-bulgaro-olandeza).

Dupa asa un turn babel, cu gandul la titluri, are cineva idee ce pasare e cea care imi tine mie concerte la geam? Seamana a mierla, bulinele de pe ea sunt cumva cu nuante metalizate care reflecta culori ca ale curcubeului.

hard roc aleluia si iata si emisiunea in care a fost vedeta, gazda si gospodina, Laura Laurentiu (nu stiu pe nimeni sa prinda Paprika, noroc cu youtube). Merita vazuta, e foarte bine realizata.

7 gânduri despre &8222;Gand la gand&8221;

  1. taman ce voiam sa-ntreb unde prind si io paprika tv, bine c-am citit cu atentie scrisul marunt di dasupra :p da’ lasa,mai bine ca nu, n-am nevoie sa-mi faca stomacul greva 😉 si-asa m-ai ucis cu muraturile alea, io nici macar borcane mai rasarite nu gasesc! numai chitzipenii de sub 800ml, banuiesc ca nu-mi incape nici un pui de castravete intreg, tre sa adopt metoda in felii… macar daca as avea cu ce, ca de sare nu duc lipsa si frunze de strugure fur io de prin viile astora de p-aci, ca e plin teritoriul, da’ capatani de marar si frunze de visin nush de unde as putea lua, pacatele mele… ca sa nu mai zic de poza cu ciorba, m-ai asasinat… am bagat repede un sendvis (d-ala de nu ingrasa ;))) ), ca sa anihilez miscarile revolutionare ale stomacului… nici sa vreau sa-mi fac ciorba n-am cu ce, canci bors sau ingredientele necesare (si chiar daca vin cu ele in valiza de-acasa (m-am gandit si razgandit la varianta asta de nenumarate ori cand oftam cu obida dupa o ciorbita), oricum canci superborcan, asa ca tot nu rezolv nimic), idem canci zeama de varaza, ca n-am putina si nici metoda… am incercat ceva anu’ trecut, intr-o cutie de plastic mai mare, da’ n-a vrut sa ma fericeasca. Si sa n-aud de bors la plic sau altele asemenea!

    ps – de cand le stiu io, mierlele is fara buline, iel e negru la pene si galben in cioc 😉 iar ea e maronie all over, camuflaj. Asa ca bazdagania de la tine din pom s-ar putea sa fie graur, aia au buline si cevasilea culori reflectorizante :))

    hai te pup, iar mi s-a facut dor de tine, huo :))
    :*

  2. gini gini si mie mii dor de tini 🙂 da’ daca esti ocupe si persoana importanta, eu ce pot sa fac, ma uit la calu’ zambaret si ma gandesc la tini 🙂

    cofi nu stiu, ma uitai si eu pe gogu nu am gasit un sturz exact ca ala din poza, daca mai vine incerc sa ii trag o poza mai clara, are buline si pe spate si e negru.

    teo, am fost, am zis, am invins.

  3. Graur e dupa poze, m-am lamurit. Dar astia traiau in colonii imense care devalizau viile. Si da, manca strugurii (e pozat in vita de vie). Dar unde o fi restul gastii? Ca era singurel.

  4. Pingback: Cartofi cu leurda « Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

