Paste 2010 in Bucovina

Noi de dormit am dormit in Gura Humorului, dar mesele in familie le-am facut in Frasin. A fost cam intunecat, nu am poze prea frumoase si nici foarte multe, mare parte din peisaje le-am vazut de la volan.

Nici nu am aterizat bine ca ne-a luat in primire Haiduc, cel mai frumos ciobanesc de Bucovina din lume (parerea mea 😀 ).

Am avut si iepurasi, la Gura Humorului, nu, nu simbol pascal (nu stiu de unde au aparut iepurii in peisajul traditiei romanesti), probabil ca vor deveni un fel principal la o masa.

In ziua care am urmat, l-am salutat pe Haiduc si am plecat la plimbare.

Am mers din Frasin in Vama pe raul Moldovita (e un sat intreg care are portile pe marginea unei cai ferate dezafectate). Am poposit la manastire. Nu mult, nu prea aveam loc de meleuri, gipane, peleuri si coconet de dorobanti, piosenie maxima. Povestiri despre locuri nu am sa pun caci sunt precis destule pe net, pentru cei interesati. Numai cateva poze.

Bineinteles ca huliganii nu exista de ieri, de azi, picturile au fost reimpodobite de cei care au trecut prin zona.

Am luat-o spre Moldovita pe un drum extraordinar de frumos (si populat de turisti, care mai de care inzestrati cu noile cuceriri in domeniul auto, foto, video … asa ca in fotografii nu pot prinde numai peisajul).

In drum am vrut sa luam o ciorba, un local de patru stele era full (bafta noastra ca am mancat la ceva restaurant foarte fain, o sa scriu in alt post despre mancarurile bucovinene). Localul de altfel, cu pensiune cu tot, foarte frumos.

Am ajuns si la Sucevita pe o ploaie teribila, dupa cum vedeti, in ultima poza, a fost si Batman pe acolo …

Am oprit si la Marginea sa vedem locul in care se face celebra ceramica.

Catei de marginea 😀

Despre noaptea Invierii (la manastirea Humor) insa Doamne, sa ma ierti … o adunatura pestrita de betivani care vomitau in curtea manastirii, de doamne si don’soare date cu geluri, umplute cu aur, cu unghiile pictate care mai de care, cutii de bere, aburi de alcool, expositie auto (ar fi palit si salonul de la Geneva acolo). Unde mai pui ca popa de la manastirea/biserica alaturata a dat sonorul tare ca sa il acopere pe popu’ aista, o fi fost concurenta. Nimic din spiritul crestin, nimic din pacea si linistea cantecelor de le tineam eu minte cantate in jurul bisericilor bucurestene, un mare fas, un mare nimic. Filmat, ca se da la TV asa ca se imbulzea coconetu sa iasa in fata cu poseta pe antebrat la vedere, cu priviri „pioase” de sub rimelurile grele, aruncate pe la colturi, sa vaza, ma prinde si pe mine camera?

Pe scurt: oribil.

Pierderile nu au fost colaterale, ca nu stiu ce pisi s-a tavalit pe masina mea (marca Dacia Sandero, sa nu avem vorbe) ca e zgariata vai de mama ei, trei perechi de pantaloni cerati (nu de la noi, de la clatinatorii alcolizati) plus una pereche de adidasi distrusi de ceara „pioseniei”. O fi inviat si anul asta?

Ma rog, trecem la ziua urmatoare cand am incercat sa ii fac un portret lui Haiduc. Au iesit mai multe poze dragute. Are niste ochi (era sa zic umani, dar jignesc bietul patruped) superbi.

Am mai fost intr-o lunca, nu stiu exact sa explic unde dar era pe langa „apa Moldovei, Maria Ta”.

Sa traim.

In ultima zi am urcat pe Mestecanis, am mers pana la Dorna si ne-am intors pe valea Bistritei (superba, drum execrabil, fiind la volan, nu am facut poze).

Deci cum spuneam pe Mestecanis (absolut splendid peisajul, drumul foarte bun, asa ca se poate vizita si din masina).

Dorna.

Ceaune de fonta, ca lumea, din alea grele, pentru cei ce au curte.

La un magazin de suveniruri, mascota …

Si alte cateva chestii haioase:

– in cosul de gunoi al parcului in care se odihneau batranii veniti la „recuperare” zaceau sticle de bere, whiskey si vodka 😀

– intr-un turn vechi este un magazin naturist (parca);

– prin centrul orasului trece trenul 😀

Pe strada pietonala din Dorna e o cafenea, am uitat cum se numeste, are decoruri in verde si negru, absolut superba, daca treceti pe acolo nu ratati frappe-ul si Bloody Mary. Neaparat.

Si de incheiere (drumul pe valea Bistritei a ramas nefotografiat, din pacate, am vazut chestii foarte frumoase, interesante, ciudate, cate si mai cate), o poza cu Filicã, rasfatatul de la Frasin, ca doar nu e numai Haiduc pe acolo. Va ureaza ce veti vedea si revenim si cu mancaruri din zona.

Am si o melodie pentru cei ce au venit ca „turisti” in superba Bucovina. Rog pudicii sa nu asculte, e strict pentru mizerabilii aia care isi bat joc.