Zacusca de vinete

Varianta clasica de aceasta data, am comis-o din vinete (coapte, scurse, tot ce trebuie), ardei kapia copt, morcov si ceapa.

Diapozitiv1

Am dat prin masina ceapa si morcovul direct in cratita cu ulei de masline (nu fara peripetii, am montat cutitul invers si am improscat tovaraseste atat bucataria cat si tricoul).

Diapozitiv2

Le-am calit cu sare (suficienta pentru toata cantitatea de zacusca).

Diapozitiv3

Rastimp am tocat si vinetele si capiatii tot la masina.

Diapozitiv4

Si le-am pus pe toate impreuna, plus ardei iute (cam mult).

Diapozitiv5

Am adaugat rosii pasate plus putina apa (proasta ideea de a face zacusca in oala de inox, dupa o vreme am transferat in cratita batraneasca).

Diapozitiv6

Urmeaza amestecarea compozitiei din vreme in vreme si lasatul la fiert sub capac.

Diapozitiv7

In general se lasa “pana iese uleiul deasupra”, eu am lasat pana a aratat asa:

Diapozitiv8

Am pus fierbinte in borcane si am lasat sa se raceasca incet in cuptorul incalzit. Asta e productia:

Diapozitiv9

===============

Patatas bravas

Sub denumirea asta intalniti in toate crasmele spaniole un fel de mancare (aperitiv) care nu este altceva decat o portie de cartofi prajiti cu un sos. Cartofii cel mai des sunt taiati in forma de cuburi iar sosul, nu seamana cu altul din crasma invecinata. Am scotocit netul si am concluzionat (avand si informatiile de la fata locului) ca e un sos pe baza de rosii plus diverse si un sos alb, cu sau fara usturoi, eventual facut din maioneza, ori ambele amestecate. In localurile pline de turisti peste cartofii bravi puteti intalni un maglavais din ketchup si maioneza din tub.

Asadar mi-am luat libertatea sa execut sosul dupa propriile-mi forte, asa ca in timp ce se prajeau cartofii …

Diapozitiv10

… am amestecat rosii pasate cu smantana si hrean cu maioneza plus condimente mai picante.

Diapozitiv11

Astia sunt patatas bravas de Salajean :D

Diapozitiv12

======

Pentru cei interesati de situatia rosiilor de pe pervaz, am iesit pe potop pe geam …

Diapozitiv13

… si le-am tras in poze. Din categoria “rodind in ploaie”.

Diapozitiv14

Diapozitiv15

Diapozitiv16

Lasă un răspuns

