Toledo – dragoste la prima vedere

Bun, a urmat episodul Toledo, aflat cam la aproximativ 400 de kilometri de Valencia, a fost luat cu asalt si de noi, nu numai de arabi. Am plecat cu masinuta Toyota a prietenilor, am luat o cafea si un senvis absolut exceptional la un local dintr-o benzinarie care avea magazin de desfacere de te miri ce produse din ferma proprie, iar dupa un drum fara peripetii (atat de calm si de frumos am circulat, aproape ireal) am intrat in localitatea Toledo cu gandul de a gasi un loc de stat peste noapte.

Dupa ce am realizat ca este imposibil sa intri sa sa parchezi chiar in oras (daca nu esti din localitate) am zarit un hotel cochet chiar vis-a-vis de gara, atat de frumusel era si de bine ne-am simtit ca am lungit-o doua nopti. Hotelul se numeste Princesa Galiana si fara rezervare prealabila, la fata locului, a costat 60 de euro pe noapte.

Asa se vedea gara de pe geamul hotelului, masinii i-am gasit loc de parcare in fata spitalului si nu am mai luat-o de acolo pana la plecare.

Diapozitiv1

Cu nerabdare am plecat sa vedem „cel mai renumit muzeu in aer liber, locul in care traiesc in buna pace musulmanii, evreii si crestinii”, Toledo.

Diapozitiv2

Daca nu sunteti sportiv (sau nesabuit, categorie din care am facut eu parte) gasiti o cale de a ajunge in centru mai normala decat cataratul pe trepte abrupte, am crezut ca imi sta inima, am aflat ca, bineinteles, erau si scari rulante, teapa.

Diapozitiv3

Am aujns chiar in centru, unde, inainte de a da in piata centrala Zocodover am trecut pe langa muzeul Santa Cruz pe care l-am vizitat insa in ultima zi. Reiterez, nu fac o descriere istorica a locurilor, gogule e la dispozitia curiosilor si nu are rost sa rescriu lucruri la care nici macar nu ma pricep.

Diapozitiv4

Cum eram rupta dupa treptele alea nenorocite am cautat un local, evitand terasele din piata centrala unde aceleasi modele de meniu cu pizza si paella nu mi-au inspirat incredere, foarte aproape am dat de un Lizarran.

E o retea (sau franciza, habar nu am) unde am revenit, am mancat excelent, aerul conditionat functiona perfect, chelnerii erau super amabili, preturile medii, din nefericire nu am realizat dimensiunile portiilor si am exagerat prima oara. Pimientos rellenos erau buni rau, in rest patatas bravas, ceva caracatita (am uitat cum naiba ii zicea), platou iberic si cecina.

Diapozitiv5

Am trecut si am si vizitat superba catedrala din Toledo, fotografii in interior nu se pot face, intrarea este 7 euro.

Colectia de tablouri este si ea impresionanta, amintesc numai de Caravaggio si Gerardo David, deasemenea se afla si o celebra sculptura a lui El Greco. Am vazut foarte multe in putine zile si am retinut destul de vag anumite informatii, ce am mai cumparat albume de ici de colo.

Oricum, aici e siteul oficial al catedralei: http://www.catedralprimada.es/

Diapozitiv6

Diapozitiv7

Ca orice turist care (nu) se respecta am tras in poza si una din multele vitrine cu prostioare, armuri, cutite, bricege si alte obiecte mai mult sau mai putin contondente.

Diapozitiv8

Am dat si peste un magazin serios unde erau cutite facute de armurieri, bineinteles ca nu am rezistat tentatiei si mi-am imbogatit colectia de cutite de bucatarie 😀

Surpriza (localul se vede din exteriorul orasului, am facut un tur cu trenuletul care nu e de ratat daca nu vreti sa inconjurati localitatea cu masina din dotare):

Diapozitiv9

Inca doua poze de la catedrala:

Diapozitiv10

Diapozitiv11

Si o experienta de neuitat, doua beri cu adevarat reci (urmate de inca doua si inca doua) la o terasuca din apropiere unde ne-am odihnit.

Diapozitiv12

A urmat muzeul vizigotilor (intrare libera):

Diapozitiv13

Diapozitiv14

Diapozitiv15

Diapozitiv16

Si apoi niste beri in apropiere de centru la un local mititel cu doua mese afara, numit Txoco (se citeste cioco), unde la o bere am primit cate doua tapasuri pe cap de roman obosit furajat, preturile la bere in general mici, intre 1.50 si 2.50 euro. Localul avea vestigii romane la subsol, pai se putea altfel?

Diapozitiv17

Celebru dulce al orasului, Mazapan de toledo, un soi de prajiturele facute din faina de migdale si alte alea, una din cofetarii avea in vitrina un castel facut din asa ceva.

Diapozitiv18

Si gata, suficient pentru o singura zi, am reobosit numai scriind aici si retraind experienta, soarele a apus peste Toledo, noapte buna, ne vedem maine.