Drumul berii tailandeze

Va anunt din start ca aceasta scurta calatorie nu este de interes educativ, nu voi descrie povesti ale locatiilor prin care am ajuns, e gogule la indemana oricui, are tenta culinara si in multe cazuri fotografiile vor lasa de dorit. Daca aveti peste 18 ani, fumati, consumati bauturi alcoolice si mancati animale moarte, puteti continua cu incredere.

Cu ocazia unor cursuri despre care va voi povesti ceva mai incolo, am ajuns in tara zisa si Tailanda in anotimpul lor calduros. La ei e mereu cald, asa ca in perioada aceasta e irespirabil, de aceea tot din start sa imi iertati repetitiile si sa priviti canicula ca pe un leit motiv al povestii.

Asadar plecaram, normal, din Otopeni. Unde inca se mai fumeaza, traiasca legile Romanesti, in conditii civilizate, nu in cabine pentu fumatori. Urasc discriminarile.

Diapozitiv1

Dupa ce am cunoscut ceva cursanti, soferi si membri ai echipajului Air France care m-au facut sa cred, fara a vizita Franta, ca sunt niste bulangii cu totii, am ajuns la „The Tide Resort” si ne-am cazat.

Diapozitiv2

Nu vreau sa intru in amanunte, datorita caldurii am pierdut ceva vreme in resort, desi marea era vis-a-vis, per total a fost splendid, de la dotari pana la cele mai mici amanunte care te fac sa te simti bine: utilitati, oameni amabili, gradina splendida, piscina la fel, marea si terasele locale aproape.

Diapozitiv3

Am sa mai inghesui poze, ca sa nu fie prea multe de vizionat. Asadar in decursul zilelor petrecute in resort (nu sunt un fan al acestor genuri de hotele, prefer sa merg mult, sa mananc pe strazi, dar canicula ucigasa nu mi-a dat nici o sansa) am trecut prin toate modelele de bere din zona, de la primul Heineken impuscat din minibarul hotelului sub cocotieri (Bangsaen e renumit pentru cocotieri) pana la Chang la 660 de mililitri care are gust asemanator cu Gambrinus de la noi de pe vremuri.

Diapozitiv4

Cum imi este usor sa fac o paralela de preturi, le voi raporta la lei romanesti, o bere la magazin sau pe strada, la o terasa, este intre 1,5 si 3 lei, la hotelele rasarite intre 8 si 18 lei.

Cum nu se fumeaza sub nici o forma in interior, am fost nevoita sa consum LM-urile pe terasa, admirand cocotierii care dimineata forfoteau de veverite (ca ale noastre) si la pranz de soparle.

Diapozitiv5

Si pasarile si insectele erau multe si frumoasa, insa extrem de rapide, mult prea rapide pt aparatul meu model Canon tip sapuniera fara zoom profi, asa ca nu am multe de aratat in aceasta directie.

Resortul era inconjurat de ape si cascade artificiale, piscina avea inclusiv jacuzzi in stare sa smulga atat celulita cat si costumul de baie, plus un „pool bar”, in fata poseda templul clasic, ce se vede in fata mai oricarei case sau magazin din Tailanda, si ca orice loc cu staif, consumul de durian era interzis, dupa cum vedeti in poze.

Diapozitiv6

Diapozitiv7

Diapozitiv8

Una din florile care mi-a placut enorm:

Diapozitiv9

Si un ciripel care cersea la micul dejun:

Diapozitiv10

Am iesit la o scurta plimbare. Bangsaen, acest Eforie Sud al Tailandei, nu beneficiaza de multi turisti straini, in schimb abunda de ai lor, de aceea e bine sa exersati limbajul trupului pentru a va putea face intelesi. In afara de orasul cam saracut, e compus dintr-o plaja extrem de lunga. De-a lungul pistei pentru biciclete, pe stanga si pe dreapta sunt chioscuri cu mancare si bautura de-a lor, foarte ieftine.

Diapozitiv11

Se pot inchiria si bicle si scutere, pe caldura aia nu mi-a trebuit. In randul doi este un lung sir de cocotieri secondat de umbrele si sezlonguri (platesti cam 10 firfirei ca sa stai), iar plaja pe timp de zi este mult mai lunga ca cea din timpul noptii cand fluxul urca valurile pana la umbrele.

Diapozitiv12

Apa in Bangsaen nu e de invidiat, e destul de gri si pute, iar mareea aduna toate gunoaiele restante in sectorul in care e ziua plaja si e destul de neplacut sa incerci sa te scufunzi printre sticle si hartii. Temperatura apei, zi si noapte: ciorba.

Diapozitiv13

De aici, de unde pozez pana la umbrele, seara se ridica nivelul marii (chinei), iar la mal stau pe intuneric tineri care leaga sub pungi lumanari pana cand respectivele pungi se ridica precum baloanele si plutesc in aer, pana unde si cat nu stiu, dar in prima seara eram convinza ca am vazut OZN-uri.

Diapozitiv14

Toata plaja, pana la mare, era ciuruita ca de bormasina, cam asa:

Diapozitiv15

Mi-am luat rabdarea in fildesi si am reusit sa pozez cine dadea cu burghiul: pui de crabi. Pe parintii lor i-am mancat mai tarziu.

Diapozitiv16

Una din tarabele din lungul marii, in general erau ca asta sau cu gratare de fructe de mare, frigarui de pui, bauturi, in orice caz, repetitive, la orice distanta opreai gaseai in jur cam aceleasi lucruri.

Diapozitiv17

Asadar sa mancam, ne-am pus la un sezlong dupa ce am negociat ceva bazdaganii, am primit o bere (credeam ca e normala, dar multe sun la 660ml) si o hartie igienica.

Diapozitiv18

Si am luat parintii crabilor, ceva sepie de pe care s-au alungat mustele si a fost asezata pe un gratar improvizat …

Diapozitiv19

… crevetii care, da, avea dreptate nasa mea si nasul meu, is mult mai buni decat tot ce am mancat in zona Europei, nu ma intrebati de ce ca habar nu am …

Diapozitiv20

… sosul pe care fiecare taraba il flescaie in felul ei in mojare mari de piatra, nu stiu reteta dar e exceptional peste tot …

Diapozitiv21

… si revelatia negativa a sezonului, interiorul crabilor. Il vazui odata pe cel de la emisiunea cu mancaruri bizare ca gusta asa ceva, am crezut ca n-o fi foc. Mai ales ca in mod evident cei ce preparasera crabii despartisera si cojisera bazdagania ca sa te infrupti din „delicatesa” (numai ce mi-am amintit si mi s-a intors stomacul pe dos). Sa ma iertati de marlania de a vorbi direct, dar delicatesa din crabul din poza are fix gust de cacat amestecat cu noroi de Techirghiol.

Diapozitiv22

Am baut iute multa bere, omu’ nu a indraznit sa guste, a trecut si asta. Am mai fotografiat de la distanta (am un disconfort cand e sa pozez omu’ in fata asa, ca pe un obiect) vanzator de oua:

Diapozitiv23

Si o babuta care vinde niste chestii pe care nu le-am gustat, un fel de pachetele invelite in foi de orez, imbracate in frunze de palmier, in bambus si apoi coapte, am urmarit o clienta de-a dansei cum le gusta, am uitat sa iau si apoi m-am gandit ca nu se poate sa nu fie si in Bangkok (si nu au fost).

Diapozitiv24

Seara am ales sa mancam la resort. Si bine am facut, mancarea normala nu diferea de cea de strada decat prin prezentare, gustul era identic. Era si o nunta, am cerut voie sa o pozez pe doamna care pregatea taiteii pentru nuntasi (nuntile si zilele de nastere pe care le-am prins in zona se incheie foarte repede).

Diapozitiv25

Ce a fost exceptional, ce nu am gasit nici aici si nici in alte tari, apai cocktailurile, erau savuroase, am incercat mai multe dar cel mai mult ne-a placut Mai Tai si Pinacolada.

Diapozitiv26

Cum va spuneam, am mancat „Thai” in resort, doua modele de Tom Yum, ceva porc dulce-acrisor si legume crocante cu sos de stridie, un deliciu …

Diapozitiv27

… plus ceva taitei in stil tailandez, imbracati in broderie de ou cu alune fripte, plus cafele, cocktailurile, ce a mai fost, la hotel de patru stelute a costat nitel peste un milion vechi in banii romanesti. Atentie, toate preturile de pe meniuri nu includ serviciul de 10% pe care apoi se aplica TVA. Ca idee.

Diapozitiv28

Va urma imediat.

5 gânduri despre &8222;Drumul berii tailandeze&8221;

1. multumesc, a fost scurt si chinuit de o canicula infernala pe langa care asta de aici pare o piscatura de purice pe langa o calcatura de elefant.

in sezon cred ca e mult mai bine (octombrie – februarie). desi nu stiu daca sunt aceleasi preturi.