Cate clatite ies dintr-un ou?

Ou mare, da. Si clatite corecte. M-a intrebat cineva, nu mai stiu si nu gasesc unde am mai pus simplitatea si lejeretea cu care se fac aceste clatite, dar iaca, nu m-am gandit pana acum sa fac clatite doar dintr-un ou. Asa ca am facut si au iesit sase. Subtiri ca foaia de hartie.

Slide1

Reiau cum le fac eu, din ou, faina, lapte, putina sare (daca am chef si putin zahar) si cam atata. Uleiul pentru prajit cu care manjesc tigaia, relativ mai recent, cu o pensula, e mai simplu, cica nu ar fi musai de folosit cand ai tigai antiaderente. Sincer, nu imi place absolut deloc gustul de clatite fara ulei pe tigaie, fie si o picatura.

Slide1

Si, ca ii mai zisei parca necolinei si nu mai stiu cui, procedura (procidimentul, da? :D ):

- amestec oul cu faina pana se leaga compozitia ca o ciulama cleioasa (nu am comparatiile la mine azi), apoi incep sa subtiez cu lapte (apa, bere, dupa caz);

Slide2

- cum eu le fac subtiri, consistenta aluatului e mai curgatoare, daca le faceti mai groase, posibil sa iasa maxim trei clatite din oul ala, oricum, le coc in tigaie unsa cu un strop de ulei, cum spuneam.

Slide3

Mai citesc “sfaturi” printre care unul interesant, se face in tigaie cu pereti drepti, de clatite, ca in tigaie normala nu stiu ce se intampla cu marginile. Ei nu, daca nu se inventa tigaia speciala de clatite nu mai facea mamaie in tigaita ei curbata si nici nu ii ieseau bune. Nu zic, ustensilele noi de bucatarie care usureaza munca sunt bune (mai putin dry cookerul ala pe care am inceput sa il visez noaptea in diverse forme, marimi si culori). Dar nici sa spui ca nu iese bine mancarea daca folosesti doar un cutit si o amarata de tigaie nu mi se pare corect, mai ales ca e fals. Si pe pariu ca o mamaliga la ceaun e mereu mai buna ca o mamaliga la bimby (care vad ca inca mai e pe val si se vinde mixerul ala, dupa atatia ani inca sunt oameni care mai dau o avere pe traznaia aia inutila).

Deci ca sa continuam, pana cand sunt gata, la final, le tin sub un capac sa stea moi si calde, prajitul lor imi ia foarte putin pentru ca incing la maxim tigaia, in cateva secunde e gata clatita.

Le-am umplut cu marmelada din aia la calup, am gasit la piata, din pacate nu e doar de prune ci de fructe diverse, dar seamana bine de tot cu cea de se gasea la ladita pe vremuri.

Slide4

Amu de impachetat, in afara de modelul tigateta, le impachetez si eu in functie de umplutura, in doua, model carciuma, foarte rar, ca nu le mananca nimeni pe toate imediat.

Slide5

Cand eram mica, plod de gradinita, eram mare fan clatite flambate facute la Hanul lui Manuc, da, asa educatie mi-au dat ai mei, am crescut prin crasme centrale de cand eram cat un dop. Acasa nu fac asa ceva, dar mi-e dor de clatitele alea.

Apropos, varianta asta de cinci – sase clatite dintr-un ou, e varianta de casa, aia de cantina nu e cu lapte ci doar cu apa si faina si dintr-un ou ies cam 10 clatite (daca ma straduiesc, cred ca si mai multe).

rororo

6 thoughts on “Cate clatite ies dintr-un ou?

  1. Pingback: Tris di pasta | Aphextwinz's Blog
  2. sasa clatite frumoasa :)
    clatitele sunt singurul dulce pe care nu imi place sa il fac, neam, si imi plac, mananc cand ma vad cu mama, face ea :)

  3. doi cai frumosi, da :D

    culmea e ca mie numai clatitele imi ies si in somn, am zis ca daca o sa fie vreodata nevoie sa fac vreun tort, fac tort de clatite

  4. Mie imi ies fix patru, pun mai putina faina, probabil.
    Legat de amintiri, eu tanjesc dupa clatitele groase, facute in tigaie de tuci, cu buline de arsura pe ele, si umplute cu branza sau mere rase.

  5. Pingback: Clatite din albusuri | Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

