Cum sa infrangi frigul

Stiu, dai drumul la caldura, dar nu e atat de simplu. Mai trebuie si ceva romanesc de pus pe masa, langa o tuica fiarta si ce merge cel mai bine la tuica aia decat (da, stiu, niste piper si zahar) mizilicuri de-ale noastre.

Mai cu o pohta, mai cu nu musai ale noastre, dar bune ca pe vremuri cand mama bahmutzencei halea peste cu gust de peste, ca numai in somon o tinu (desi as fi pariat ca ochii aia de peste sunt de la altceva), ma refer aici la crenvusti cu gust de crenvusti ca pe vremea dacilor, ne facem damblaua. Si iaca ce adunai:

Pastrama afumata de porc (Auchan, fara prostii in ea, recomand cu mare incredere), slana afumata (ibidem), carnati de oaie de la sibieni (aiurea, sunt de prin Hunedoara aia cu magazinul, dar daca nu scrie pe totul ca e de Sibiu, nu cumpara bucuresteanul), muraciuni sudiste si pita cu malai.

Slide9

Cat despre crenvustii cu gust de crenvusti, adica aia de porc si vita de la Angst, numai de bine, mai ales cu mustar Crenvustila. Sper sa nu se strice astia si sa scoata produsul ala ieftin de pe piata, ca variantele cu adaosuri nu ma incanta la ridichea aia cu care nu stiu ce sa fac, e prin frigider, am luat-o crezand ca e sfecla, asa de plina de pamant era si ea si sfecla (pamant cu gust de pamant).

Slide10

Am fost ieri la o prietena si am ciugulit un colt de branza de oaie (cu gust de … ati inteles) si cum am primit si o sticla de vin rosu, am trecut pe la „sibieni” in drum spre casa de unde achizitionai branza veche, untoasa, grasa si frumoasa, scumpa asta veche fata de cauciucele de 11 lei de le ia al batrn de la Obor, dar face. Rosia e de import, inca nu am gasit etichete cu „rosii romanesti”. De fapt la Real (ca am fost sa imi iau stergator pentru luneta) era un stand mare cu tricolorul si scria baban: mere romanesti, mandrie patriotica rasunatoare. Fireste ca standurile gemeau la preturi intre 4 si 6-7 lei de mere made in cu totul alte tari.

Rosia mea cred ca e olandeza.

Slide11

O sa spuneti, bine bai, dar unde e regimul, covrigei cu unt de arahide, porcarii gretoase, paine …

Sa stiti ca eu doar am gustat din cele de mai sus, pentru mine am facut ceaipot.

Slide12

Slide13

(daca nu luati gugustiucul ala ciorditor din geam ii dau paine cu ace cu gamalie)

Deci, conform celor de mai sus o sa mai urmeze si ceva cu maioneza si pui fripti, nu stiu cand, dar nu ma las pana nu mi se cere la desert fiobilin si colebil, ca am vazut la teve, deci musai e bune.

rororo

Chocolate Peanut Butter Pretzel Bites

Sau, mai pe romaneste, imbucaturi calorice. Nu stiu daca stiti, dar dimineata dau turul blogosferei romanesti prin doua indexuri, cel de la Bucataras si cel de la foodgawker. Imi place la o cafea sa culeg trendul zilei, moda saptamanii, ce si cum si de ce. Plus ca e avantajos cu indexurile pentru ca nu intru pe bloguri daca nu sunt cele care ma intereseaza in mod normal daca nu au o reteta interesanta.

Ei bine, pe foodgawker mai mereu sunt trenduri, chit ca este international (preponderent american, e drept). De exemplu, mereu sunt la moda „mufinsi”, „macaronsii” (si macaroanele). De cateva ori insa, am dat peste acesti covrigei cu unt de arahide si ciocolata.

Cum luasem unt de arahide sa fac biscuiti Casandrei, am zis sa incerc minunea asta, sa vaz si eu ce e de se extaziaza atatia.

Slide1

Niste ciocolata aveam, covrigeii nu sunt o problema, unt de arahide este.

Slide2

La pozele pas cu pas m-am benoclat pe Milk and Honey.

Nu am inteles neam (si asta e din ciclul ala, asa m-a invatat mama, asa fac si eu, chit ca nu are logica sau ca e mai buna fasolea neprinsa de tuci) de ce musai toti fac bilute din untul de arahide. O nemtoaica a bazait ca a trebuit sa tina untul la frigider si tot s-a facut ca porcul. Cat de complicat o fi fost sa puna cu o lingurita sau un cutit respectiva pasta pe covrigei, nu stiu, dar daca asa au facut altii.

Deci pasul doi e sa puneti cum va taie memeaca unt de arahide intre covrigei.

Slide3

Nu am facut multi, nu stiam ce balarii ies. Ca dupa ce am gustat Dr. Pepper nu prea am incredere in gusturile si fixurile de peste balta.

Slide4

Am topit ciocolata pe baie de aburi, am pus cu lapte. Ciocolata cu lapte, nu lapte in ciocolata.

Slide5

Si am trecut la mini-atelierele harniciei, inmuind covrigeii in ciocolata si punandu-i pe foaie de copt, urmand ca ulterior sa ii pasez frigiderului, i-as pune pe geam, dar sunt obraznice pasarile astea.

Slide6

Cand s-au racit m-am uitat la ei: painoase, untul ala care a pus pe Elvis sute de kile, ciocolata …

Slide7

Am gustat, eu si maimuta Cadbury si … sunt buni. Nenorocirea e ca sunt genul ala care da dependenta, cum erau si covrigeii cu cascaval.

Ii mai stiti, nu?

Ei bine, lasa un gust misto si astia, ce e drept ii mananci cam cu vina si mila de cantar daca faci ca pentru bairam. Dar e si o parte buna, daca aveti boala pe o prietena mai slaba invitati-o la o cafea sau chiar la petrecere si lasati-i la indemana 😀

Slide8

Gata si testul asta, am zis sa vad si eu dupa ce se dau altii in vant, recomand :D:D:D

Cum sunt textele standard? Ia sa vad daca imi iese: sunt deliciosi alaturi de o cafea sau o ciocolata calda ca sa iti incalzesti zilele friguroase de iarna in fata semineului in care troznesc agale cativa busteni si iepurasii pufosi de nea iti alearga in calea privirii incetosata de minunatele stele de gheata puse precum niste vitralii adaugate de o mana magica.

Mi-a iesit? Oricum, cu bere nu merg, deci apelati cu incredere la cei cu cascaval in cazul B(e), sunt tot calorici si tot datatori de dependenta.

rororo