Ciorba de spinare de gasca si alte angarale

Dar ce supa a iesit, acum o sa va zic si reteta, dar asa, pas cu pas si poza cu poza, chit ca nu sunt facute prea bine in bezna ce ne inconjoara, ca mereu imi amintesc de trilemele zazuziene.

Ce voiam eu sa zic, nu am cautat icre negre, nici roz, am facut o pasiune pentru cazaturi, cum le zic eu, subproduse, le zic altii. Ies niste supe de dai cu caciula in caini.

Asa ca am dezghetat si am pus la fiert o spinare de gasca cu o ceapa, cu asta am inceput.

Toata grasimea aia de pe gasca am taiat-o bucati mari si …

… mi-au iesit cam trei grame de jumari, facute dupa metoda mea de jumari. Bune si alea, am gustat si eu, excelente, bine ca nu au fost mai multe.

Cat despre ciorba de mai la vale, vorba lui Costachel, am facut asa: am adunat nitica grasime de pe supa de mai la deal si am calit legume (clasic, cum fac de obicei, ardei, morcov, pastarnac, telina) cu putina sare.

Am adaugat si nitel bulion, apoi am stins totul cu supa si carnea dara jos de pe oase.

La final am pus fasole (pastai gata fierte) si am dres cu zeama de varza. Si gata. Leustean nu am avut.

Fireste, aia pentru ei, pentru mine … supa-crema de dovleac si conopida cu kefir (si nitica sare neagra de CIpru, ca am in plus si niste iuteala).

Mai mult crema decat supa si am condimentat-o cu o gramada, ca daca le insir va plictisesc. Da chiar, ce daca: coriandru, curcuma, chimen, anason,piper, usturoi, fenugreek. Din amestecuri de condimente sau din borcanele separate am amestecat pana mi-a mirosit mie bine. Fetili, help, ce condiment e “starke”? Ca pe gogu dadui numai de tenisi cand am cautat.

Apropos de culorile toamnei, ce sa fac eu din niste gutui parfumate, nu compot, nu dulceata, nu peltea, ca am. Clatite cu gutui?

Trecand peste intrebarile care presimt ca vor ramane retorice, sa vedeti ce am mai dres la micul dejun.

Mar cu biscuiti si iaurt, sau amintiri din copilarie si omleta, amintiri din adolescenta.

La Mega Image au adus carnati misto, au si plescoi, tot fara E-uri. Scumpi.

Luai si eu o caserola mica de “buzoieni” sa se bucure si soacra, ca asa mica e lumea ca e din acelasi loc cu mama. rororo (sper)

16 thoughts on “Ciorba de spinare de gasca si alte angarale

  1. Uite cum se rasplateste rabdarea… Am asteptat zupa si pe langa aparu si o combinatie de culori….he, he o iesit soarele, chiar daca ie bezna…afara, in cap….
    Intrebi de starke ….Hmmm ie in combinatie cu alte condimente? Scrie cumva pe eticheta Stärke adica a cu 2 puncte sus ? Daca da, atunci este amidon pe germana.

  2. da, da, cu doua puncte sus, e intr-o combinatie de la un curry primit de la neamurile din germania. deci amidon, sarumana. ca dadui pe gogu si nu pricepeam nimica, daca stiu germana cum stiu altii limba natala, na :D

    nu statui sa fac poze rasarite cu tot soarele si bezna din cap, ca e o zi mai aglomerata, dar stii tu, au caracter informativ pozele, nu de tabloaie (licenta poetica).

    mulshumeshc de sfaturi, ajutor si info :)

  3. Hey….imi pare asa rau pentru regimul tau…
    Esti o persoana atat de inventiva …ca mi pare mie rau ca nu poti sa mananci tot ce faci..
    De fapt, ti-am scris sa ti zic despre gutui…faceam eu cand aveam gutuiul meu ( ca s-a uscat, saracu…) si dupa ce faceam de toate cele si dadeam la toata lumea, restul le puneam in geam…sau pe dulap, ca la mamaie acasa…miroseau mirific, dar nu tineau o vesnicie…si atunci, le faceam coapte: in tava cu hartie de copt, felii ca pepenele, le lasi la cuptor pana se caramelizeaza un pic. Daca iti permiti (in sensul ca esti slaba…) le poti unge cu unt pentru mai multa savoare.
    La sfarsit le scoti pe farfurie, pui miere, ca e de regim si nuci maruntite (daca ai chef sa le si rumenesti inainte…)
    Iese bun bun.
    Sanatate multa iti doresc!
    Eu cand am cate o problema interna, de la amigdale pana la…exit…incerc si de cele mai multe ori rezolv cu propolis 30 % (40 de pic de 3 ori pe zi, in cateva lingurite de lichid). Si bitter suedez, idem. Nu e panaceu universal, dar la familia mea compusa din 6 oameni ( 4 – 82 ani ), 1 pisica si 2 caini , functioneaza 80 %. Nu suntem cretini sa ne tratam de rotavirus cu propolis (caci am luat toti maturii de la un beb rotavirus…hahahaha), dar oricum ajuta muuuuult.
    Cu drag.

  4. ce ideeeeeee … sa le coc si sa fac pateuri cu gutui si vanilie. stiu ca nu ai zis tu, dar tu mi-ai dat ideea, multumesc.

    eu nu am probleme, medicii au cu mine :D

  5. Hei, hei, hei, mai incet cu multumirile, sfaturi si ce ai mai scris …ca mult ai scris :)
    Schimb de experenta, troc, e normal, e omeneste ca asa e in tenis. Tu crezi ca io merg pe linia: tin post, ma uit incruntat, o tin tot in rugaciuni si apoi cand vine momentul dau cu ciomagul uga-uga. Nö, nö , pies, love si placinte….
    Ha, ha zici ca medicii au probleme cu tine! Da ce le-ai facut maica :)

  6. Hei, hei, hei, ce insamna enumerarea de mai sus! Io zic ca ie normal sa zic mai departe daca stiu, de ce nu am habar tac, tac, tac ca asa ie tacerea, de aur si vorba de arjint!
    Tulai, da ce au doftorii cu tine, le-ai picat cu tronc :) .

  7. apropos de tacerea e de aur, mare mester toma caragiale (cu ghilimelele de rigoare ca poanta e prea veche si prea de perpetuum comic). o sa caut niste schite vechi, de aducere aminte, ca vechi au fost, putini au ramas.

    le-oi fi picat ca endocrinologu’ era chiar dragut, iar medicul personal, alex amarfei si tiza mea, niste scumpi.

    gata, mi-ai facut dor de medici, ca de duca abia la anul care va veni, maine ma infiintez la alecshii mei, ailalti, cu potaia. lume, lume, katze e de vina :D

  8. katze, e nebun wordpressu, iti bagase un mesaj in spam, acu’ il vazui abia, deci nu e vina mea, e vina lor, ca sa stii. scuzati ca scriu eu dupa mine, dar nu aparea nicaieri comentariul ala.

    azi si maine, liniste, pace si frig.

  9. Pingback: Decadence dance « Aphextwinz's Blog
  10. Pingback: Din nou porcarii « Aphextwinz's Blog
  11. crezm dar alcool ci ca nu e voie, dauneaza grav sanatatii. sa vaz daca pot pacali sanatatile sa nu imi dauneze, daca da, iti ridic statuie :D

Lasă un răspuns

