Cascaval de casa

Reteta de cascaval de casa este deja pe multe bloguri probabil, eu o stiu de pe Culinar .

Ingrediente (in poza sunt cum le-am adunat, pe urma le-am pus pe cantitati): 500 ml de lapte, 500 de grame de branza de vaci, 100 de grame de unt, 75 de grame de telemea (in original, eu am pus la ochi si de vaca), o lingurita de bicarbonat.

Se pune laptele la incalzit (poza aia voia sa fie pentru memet, dar s-a prajit, voiam sa ii arat: unu, cum se pune laptele in oala, doi, ca am cantarit cu halba), apoi se adauga branza de vaci.

Se amesteca pe foc pana se separa zerul, dupa cum puteti observa in poza care urmeaza. Dupa care se lasa la scurs, eu am un prosop special pentru genul acesta de operatiuni, desi are imprimeu e spalat si cu clor, asa e el, imprimeu capos, asa ca nu va faceti griji privitoare la igiena, multumesc.

Se amesteca branza scursa cu telemeaua, lingurita de bicarbonat si sare, dupa gust, eu am pus cam doua-trei lingurite, dar merge si mai mult.

Daca va duce mintea ca pe mine sa bagati mixerul ca sa se omogenizeze, apai nici nu se prea omogenizeaza (daca e branza bine scursa, ca asa trebuie) si topaie si fire de branza prin jur. Ma rog (nu des), se pune pe foc untul si amestecul de branza.

Se incepe o operatiune de amestecare, eu am facut-o la foc mic, nu dureaza foarte mult asa ca puteti sa asteptati pauzele publicitare ale filmelor urmarite la acea ora.

Untul intai pare ca se separa, dar pana la urma se inglobeaza (caci din lapte a iesit si se intoarce in lapte). La un moment dat compozitia devine omogena (exceptand bilutele alea de branza care nu se topesc nici cum dar e neimportant) si se comporta ca cea din reclamele la pizza.

Am pregatit cutiute mai mici, pana la urma am folosit doar doua.

In total au iesit aproximativ 550 de grame de cascaval.

Ia uite ce bolboroci a facut, manca-l-ar Dana de svaiter.

In sectiune se vede ca nu s-au topit toate galmele de branza egal, dar nu se simte naspa la gust.

Concluzie: desi este clar la examenul organoleptic (moama, da, merceologia nu se uita) ca este un produs artizanal, mie mi se pare onctuos, e gras, e moale, destul de moale chiar. Cred ca se pot face o gramada de dracii, amesteca tot felul de condimente, face rulade umplute cu stiu eu ce, aperitive interesante, e foarte maleabil.

Dupa un calcul destul de rotunjit al pretului ingredientelor, la cantitatea care a iesit, iese aproximativ 30 de lei kilogramul. Aici nu e un atu, ca la pretul asta sunt cascavaluri bune pe piata. Stiu ca e logic, asa ca hard roc aleluia.

17 thoughts on “Cascaval de casa

  1. Mono, pai da, ca nu intelegeam in mintea mea de ce se pune unt, da’ am realizat ca ala din care se face cascavalul nu e degresat, deci are logica. Bicarbonatul cred ca e ca sa iasa cu gaurele.

    Eu as incerca si cu boabe de piper si cu mai multe, in timp. Si as lasa o bucata la invechit, dar nu acum.

  2. Am facut si eu de cateva ori, dar fara telemea, iar bicarbonatul dupa ce sa inmuiat untul, direct in vas. Atunci nu m-am gandit la ceva arome, dar ar fi mers intr-adevar. Cred ca am sa incerc si eu duminica sa fac unul cu boia si altul cu piper verde boabe marinate… Sa vedem ce-o iesi! Cred ca ar merge si invechit, dupa o zvantare fara soare, apoi ceruit. Cred ca s-ar pastra mai bine.

  3. muoama, prima poza e de revista, nu alta! in alta ordine de idei, mda, poti cumpara, da’ e fain sa te joci din cand in cand asa, ca parca are alta savoare mancarea, nu? bravo, duoamna, arata frumos si dodolotz!

  4. imi place la nebunie precizarea ca o anume operatiune se poate efectua in pauza publicitara. :)
    planuiesc si eu un cascaval de casa. sa vad cand imi gasesc timp si pentru asa ceva.

  5. Foarte misto arata. Mi-ar placea sa mai vad la tine pe blog retete cu branzeturi/mezeluri etc facute in casa. Iti urmaresc blogul de multa vreme si in fiecare zi astept sa vad ce mai faci. Felicitari pentru blog, pentru felul in care gatesti, pentru muzica si tot :)

  6. asta cu jucatul cu mancarea a fost si prima mea reactie, m-am gandit ca mi-ar placea sa ma joc si eu sa inventez ceva! tot o sa fac o data!

  7. Pingback: Subproduse, resturi si cumparaturi « Aphextwinz's Blog
  8. Pingback: Placinte « Aphextwinz's Blog
  9. Pingback: Test facut din trei tipuri de branza « Aphextwinz's Blog
  10. Pingback: Cascaval de casa « Aphextwinz's Blog

Lasă un răspuns

