Jumeri si carne la garnita

Garnita cu tz, sa n-avem vorbe.

Facui eu ce facui si toti ai casei cumparara diverse, cica “am pofta” si pe urma picara pe capul meu. Si ce era sa fac, le executai ca nu imi place sa arunc mancarea si in congelator nu incapeau.

Am intrebat in stanga, in dreapta, am aflat cum se face una sau alta si am facut asa:

- am pus la topit la foc extrem de mic si lent bucati de slanina taiate cum m-a dus freza;

- cand erau rumene nitel le trasei de pe foc, baui o tigara, fumai o bere, sa zic asa per total ca am asteptat cam 7-15 minute cu tigaia luata de pe foc. Dupa care am repus tigaia la foc iute, atent supravegheat, pana cand jumerile au inceput sa pocneasca, sa faca precum floricelele si sa se ridice deasupra unturii;

- cand s-au racit nitel, dupa ce s-au scurs in sita le-am mai pus si pe servetele si le-am sarat, eu iesit crocante.

Pi bune ca metoda e geniala, nenorocirea e ca le mananci ca pe seminte.

Facusem si niste fleici la cuptor, cu bere si usturoi, iaca-le racite.

Asa ca am pus si niste carne la borcan acoperita de untura care a iesit limpede ca lacrima (de la jumari zic) si alba ca zapada rece.

Rezultat: o punga de jumeri la congelator, un borcan de carne in untura, un borcan de carne si plescoi originali in untura. hard roc de-a binelea.

A, da, cineva a avut pofta de icre de stiuca (mie nu imi par de stiuca si cineva a dat si doua milioane doua sute pe kil, nu io, in nici un caz).

Le facui si pe alea, ce era sa fac, simple asa, numai cu ulei si ceapa.

Scuzati calitatea pozelor, cei care stiu cat e de londonistic e Bucurestiul zilele astea, ma inteleg.

Pentru cei care au avut rabdare sa citeasca (din nou), o floare de toamna le dedic aci.

6 thoughts on “Jumeri si carne la garnita

  1. dintre toti cei care bucataresc si se mandresc pe blog, tu si teo imi placeti cel mai mult. sarbatori fericite si felicitaciones! renata

  2. Multzamim, io nu ma mandresc, pun aici ca poate ajuta pe cineva, eu, de exemplu, nu mai facusem jumeri, ca nu am avut ocazia (nu am porc de taiat) si poate mai are cineva nevoie de informatii.

    Sanatate si tie si sarbatori asemenea.

  3. sarumana, ma straduiesc cat pot, mai am ceva simplu de tot pentru happy si am uitat complet sa ii dedic acum mi-ai amintit.

  4. Pingback: Piftie si jumari « Aphextwinz's Blog
  5. Pingback: Jumeri « inbucatariamea

Lasă un răspuns

