Macaroane cu pesmet

Stiu, simplu, banal, unii insa nu cunosc acest insignifiant deliciu asa ca dupa an si ani de zile cu ocazia unei vizite le-am facut. Dupa ce am votat, fireste.

Ne trebuie cantitati egale (sau aproximativ egale) de pesmet si zahar, paste de care vreti (eu am folosit penne integrale ca din alea capatasem) si ulei sau unt. De preferat alt ulei decat cel de masline.

Se calesc usor pesmetul cu zaharul, cu atentie destul de sporita caci cel din urma tinde sa se caramelizeze, daca ies cateva graunte caramel nu e bai, depinde de dentitia fiecaruia, la final trebuie sa aiba aspect nisipos si miros foarte placut. Cine doreste poate adauga si scortisoara sau mai stiu eu ce, eu am facut varianta saracului, din copilaria mea.

Se amesteca numai cu pastele fierte conform celor scrise pe ambalaj.

Si asta e tot.

Ca idee de gust pentru cei ce nu au incercat inca, seamana cu gombotii – galustele cu prune, dar fara prune.

Nu sunt foarte bune a doua zi, adica mai deloc, sunt bune calde.

6 thoughts on “Macaroane cu pesmet

  1. Misto blog, nu intru pt prima data, insa pana acum n-am scris nimic. Eu nu amestec pesmetul cu zahar, caci zaharul se caramelizeaza, devine bobitze si me nerveaza :) Adaug zaharul dupa ce-am dat vasul la o parte de pe foc, dar cat pesmetul este inca fierbinte. Tu ai adaugat intentionat zaharul odata cu pesmetul , sau..? Pupici

  2. Intentionat, daca amesteci continuu mai face cateva bombite acolo care pot fi evitate. Dar mi se pare mai bun asa cu zaharul partial caramelizat. Se vede in poza, sunt portiuni foarte mici in care se face caramelul gramada, daca amestec incontinuu si ramane ca un nisip nu e problema, numai daca il scap din ochi.

    A, chestiune de care uitasem, mi-a adus Luci aminte. Ar fi bine sa nu faceti ca mine si sa folositi tigaie de teflon daca alegeti sa puneti si zaharul odata (eu asa fac si la gomboti, daca sunt atenta nu am probleme cu stratul ala de “nisip”). Mie mi-au ramas urme pe o tigaie nou-nouta, se zgarie.

    (acu intre noi fie vorba mi-am imaginat ca zaharul e abraziv da ma gandeam ca nu o fi chiar asa, iaca este).

  3. Pentru putin, astea, painea fripta cu zahar, painea cu apa in,muiata in zahar, sunt amintiri de pe vremea aia pe care nu o mai tine nimeni minte.

Lasă un răspuns

