Chiftelute de vita cu ceapa marinata si maioneza

Am auzit mai de mult de chestia asta, am intrebat in stanga, in dreapta, la matusi si pe gugle si am rezumat.

Avem nevoie de amestec pentru chiftele (fiecare il face dupa plac, eu am avut carne de vita, am condimentat bine si am amestecat si cu un rest de biftec tartar de ieri, am mai pus ou, sare, piper si pesmet), ceapa si maioneza dintr-un ou (la cantitatea mea, nu cred sa fi fost mai mult de 250-300 grame de carne).

Slide1

Ceapa se pune la fiert cu apa, otet (eu am pus de la castraveti in otet, gata parfumat cu mirodenii) si condimente (am pus ceapa, piper, ardei iute si dafin). Am pus apa cat sa acopere totul si am lasat cu capac la foc mic.

Slide2

Se fac mini-chiftelutele (cat de mici posibil) si se prajesc sau coc in cuptor (astea de vita nu au pic de grasime, am prajit in putin ulei).

Slide3

Se lasa sa se scurga si sa se raceasca si chiftelutele si ceapa, se face maioneza.

Slide4

Se combina toate.

Slide5

Impresii (ca nu stiam cum e decat din auzite dracia asta): nu e un fel atat de greu pe cat pare, chiftelutele sunt foarte slabe, foarte aromate de la restul de tartar, ceapa e picant-acrisoara (a iesit moale dar nu fleasca, fiarta 25 de minute la foc mic) si maioneza, nu am pus multa, doar un liant.

Slide6

Inca o chestie, desi mi se par un deliciu, e foarte pe gustul meu treaba, musafirii o sa isi puna pofta in cui, sunt prea migaloase, am zis.

5 thoughts on “Chiftelute de vita cu ceapa marinata si maioneza

  1. arata foarte bine doar ca nu stiu cum se face maioneza de casa. ai putea sa-mi trimiti un email cu reteta pentru maioneza de casa? multumesc anticipat

  2. Eheiii … Sa vezi varianta care se gateste la mine de sarbatori din stabuni :D
    Chiftelele sunt normale de pui iar ceapa se taie julien foarte finut. Intr-o oala sr pune apa, un praf de sare, 10-12 linguri de zahar, vreo 10 frunze de dafin si o lingura mare de piper boabe. Dupa ce s-a topit zabarul se pune otet ( eu pun apa si otetul in parti egale) si cand il gusti sa fie dulce acru. Cand apa cu mirodenii si otet da in clocot pui ceapa taiata julien si o tii in clocot maxim 5 minute sa nu foarte moale. Se pune la scurs intr-o sita dupa ce ai pescuit piper ul si foile de dafin. Dupa ce se raceste se amesteca cu chiftelutele si cu maioneza normala din oua adevarate :D
    Crede-ma ca nu ai mincat ceva atit de bun niciodata. La mine se face la toate sarbatorile si cred ca e mancare cu specific german deoarece strabunicul meu era neamt.
    Pofta mare si poate imi spui cum ti-a iesit.

  3. ZECE frunze de dafin???? Mi se pare enorm. La fel si 10-12 linguri de zahar, nu mananac atata intr-un an. Zahar, zic. Dafinul are origine mediteraneana, nu prea cred sa fie vreo reteta germana cu zece foi de dafin la cantitatea data. Doua foi imi aromeaza o oala de sarmale.Zece foi de dafin, olio. Nu pot sa ma pronunt, de iesit nu are ce sa imi iasa nici daca imi jumulesc tot dafinul, saracul. Sigur zece foi? Sigur e germana? Sigur dafinul (laur) e teuton? Sigur din strabuni?

  4. buna, eu sunt italianca (casatorita cu un baiat din Botosani) si mi as placea sa gatesc ceva de mancarea romaneasca … vreau sa fac o supriza lui sotul meu si cred ca voi gati asta reteta!! o zi minunata si o duminica placuta …

Lasă un răspuns

